Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
O sukcesie polskich przedsiębiorstw na rynku unijnym będzie decydował przede wszystkim odpowiedni stopień ich przygotowania do zmienionych warunków konkurencyjnych. Pewna grupa polskich przedsiębiorstw, których przykładem są np. rodzimi eksporterzy, zdała sobie z tego sprawę i potrafiła z odpowiednim wyprzedzeniem dostosować się do nowych, mikro- i makroekonomicznych uwarunkowań oraz aktywnie je kształtować. Z kolei pozostałe przedsiębiorstwa, które z różnych przyczyn nie przygotowały się do nadchodzących zmian, mają obecnie trudności związane z odpowiednim zaadaptowaniem się w nowym środowisku i przez to nie mogą budować swoich przewag konkurencyjnych. Nadrobienie nagromadzonych opóźnień i straconego czasu może mieć jeszcze miejsce w przypadku tych przedsiębiorstw, ale pociąga to za sobą konieczność realizowania odpowiednich działań dostosowawczych i restrukturyzacyjnych, uwzględniających jednoczesne eliminowanie słabych stron, takich jak: niezadowalająca jakość produkcji i usług w porównaniu z konkurentami, słabe wyposażenie w kapitał finansowy i rzeczowy, niski poziom wiedzy na temat zarządzania i marketingu, brak doświadczenia i strategii działania oraz niski poziom inwestycji. (fragment tekstu)
Rocznik
Tom
Strony
41--54
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Król H., Polscy kierownicy u wrót Unii Europejskiej "Raport MBA" 1998, nr 4.
- Polska: Partnerstwo dla członkostwa, "Studia Europejskie" 1998, nr 2, Komisja Europejska, Bruksela, 25 kwietnia 1998 r.
- Wysocki J., Sytuacja polskich przedsiębiorstw w kontekście integracji z UE, [w:] Polskie przedsiębiorstwa wobec standardów europejskich, red. K. Kuciński, "Materiały i Prace" t. LXXXIV, IFGN, SGH, Warszawa 2003, s. 128.
- Adamik A., Polskie przedsiębiorstwa w drodze do Unii Europejskiej, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2000, nr 8.
- Wysocki J., Sytuacja ekonomiczno finansowa dużych , polskich przedsiębiorstw prywatnych w kontekście integracji a Unią Europejską", KnoP, SGH, Warszawa 2002 (maszynopis).
- "Perspektywy dla polskich firm na rynku Unii Europejskiej", spotkanie dyskusyjne, które odbyło się 24 maja 2004 r. w Krajowej Izbie Gospodarczej; Biuro ds. Unii Europejskiej, Krajowa Izba Gospodarcza w Warszawie.
- "Rzeczpospolita" 15.04.2004 r., dodatek-Lista 500.
- "Polish Market", dodatek specjalny - Lista 300, nr 7 (71), lipiec 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171210357