Warianty tytułu
New Roles of Consumers
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest socjologiczna analiza zakupów grupowych, inwestowania społecznościowego, wytwarzania informacji innowacyjnych jako nowych ról konsumenckich. Zastosowano model AGIL systemu społecznego Talcotta Parsonsa. Pozwala on na wielopoziomową analizę stosunków kontraktowych i wskazanie ograniczeń w wymianie między organizacją a konsumentami. Wśród nich można wymienić przeszacowanie popytu konsumentów w przypadku zakupów grupowych czy też brak dostatecznych regulacji prawnych dla inwestowania społecznościowego. Rozwój rynku informacji innowacyjnych wymaga odpowiedniego systemu wynagrodzeń. (abstrakt oryginalny)
Phenomena such as crowdclout, crowdfunding and crowdsourcing form new roles of consumers. In the presented paper AGIL model of Talcott Parsons is applied. It enables multi-level research of contractual relations and showing limitations in exchange between organization and consumers. For example, overestimation of consumers demand characterizes crowdclout. In Poland, lack of legal regulations in the respect of crowdfunding may be observed. Finally, development of crowdsourcing needs an appropriate system of remuneration. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
- J. Howe, The Rise of Crowdsourcing, www.wired.com, 14.06.2006.
- G. Marczak, Groupon game, czyli jak to wygląda od środka, antyweb.pl, 11.01.2012.
- T. Parsons, N. Smelser, Economy and Society. A Study in the Integration of Economic and Social Theory, Routledge and Kegan Paul, London 1957.
- S. Steinberg, The Crowdfunding Bible. How to Raise Money for any Startup, Video Game, or Project, Read.me 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211073