Czasopismo
2011
|
254 Zastosowanie metod ilościowych do oceny ryzyka i efektywności systemu ubezpieczeń społecznych
|
117--128
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W ostatnich latach coraz większe znaczenie w nauczaniu różnych przedmiotów odgrywają pomoce dydaktyczne dostępne na stronach internetowych. Stosowanie tego typu pomocy dydaktycznych nie zastąpi właściwego procesu nauczania, ale może być jego bardzo atrakcyjnym uzupełnieniem. Obecnie w sieci internetowej dostępnych jest wiele materiałów pomocnych do nauczania statystyki. Są to opisy różnych zagadnień, zestawy zadań, prezentacje multimedialne w tym również prezentacje o charakterze interaktywnym, pliki z danymi, programy do analizy danych, a także sprawdziany on-line. W artykule przedstawiono charakterystykę pomocy dydaktycznych wykorzystywanych w nauczaniu statystyki. Zwrócono uwagę na rosnącą rolę bibliotek on-line (np. GoogleBooks) i prezentacji multimedialnych, w tym np. zamieszczanych w popularnym serwisie YouTube. W wielu przypadkach nie ma konieczności opracowywania pomocy dydaktycznych, a wystarczy wskazanie studentom wartościowego materiału dostępnego w sieci internetowej. (fragment tekstu)
E-learning tools are an attractive and powerful new way in teaching statistics. There is a huge variety of web-based statistics resources available. The web-based systems contents combine text information, multimedia presentations, interactive demonstrations, on-line computer simulation and tests or quizzes systems. In the paper there are described tools for produce on-line teaching material. This web material represents a new approach to teach statistics in high schools. The web based multimedia presentations, on-line activities, tests and quizzes could be used as a supplementary aid in learning statistics. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
117--128
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Baziukaite D., Vaira Ż., Idzelyte D., 2008, A Tool to Support Self-Education in a Lifelong Learning, [w:] Innovative Techniques in InstructionTechnology, E-learning, E-assessment and education, ed. M. Iskander, SpringerScience, p. 92-97, New York.
- Bąk I., Wawrzyniak K., 2008, Wspomaganie komputerowe procesu nauczania przedmiotów ilościowych - opinie studentów, "Folia Oeconomica", nr. 217, str. 5-23.
- Białek J., 2009, Autorski program komputerowy Stat_Stud jako narządzie wspomagające nauczanie statystyki, "Folia Oeconomica", nr. 227, str. 75-84.
- Bugajska-Jaszczołt B., Czajkowska M., 2008, Platforma Moodle jako element wspierania procesu nauczania przedmiotów ilościowych na studiach ekonomicznych, "Folia Oeconomica", nr. 217 str. 35-46.
- Czajkowska M., 2008, Praca z kalkulatorem graficznym na zajęciach z przedmiotów ilościowych, "Folia Oeconomica", nr. 217, str. 25-33.
- Czogała M., Kończak G., 2007, Wprowadzanie elementów systemu wspomagania nauczania statystyki przez Internet w Akademii Ekonomicznej w Katowicach, "Folia Oeconomica", nr 205, str. 143-153.
- Gamrot W., 2007, O komputerowym wspomaganiu przetwarzania prac kontrolnych, "Folia Oeconomica", nr 205, str. 183-194.
- Kończak G., 2007, Systemy Web teaching przegląd rozwiązań stosowanych w różnych krajach, "Folia Oeconomica", nr. 205. str. 195-204.
- Kończak G., 2008, Rola i znaczenie symulacji komputerowych we wspomaganiu procesu nauczania statystyki, "Folia Oeconomica", nr. 217, str. 63-73.
- Kończak G., 2009, Możliwości sprawdzania wiedzy on-line - przegląd stosowanych rozwiązań i opracowania własne, "Folia Oeconomica", nr. 227, str. 63 - 74.
- Kufel T., 2008, E-projekty w oprogramowaniu GRETL w nauczaniu metod ilościowych, "Folia Oeconomica", nr. 217, str. 75-85.
- Lewandowska K., Gajdos A., 2006, Wykorzystanie elementów e-learningu w procesie efektywnego nauczania, [w:] Suchecka J., Domański Cz. (red.) "Efektywność procesu nauczania w szkołach wyższych", s. 187-194, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
- Lewandowska K., Gajdos A., 2008, Wykorzystanie technologii informatycznych w nauczaniu przedmiotów ilościowych a kreowanie aktywnych uczestników społeczeństwa informacyjnego. Wyniki badania ankietowego, [w:] "Folia Oeconomica", nr. 217, str. 99-111.
- Nielsen L., 2011, 10 Reasons Students Say They Prefer Learning Online, "Tech & Learning", vol. 31, number 7, p. 12.
- Zieliński Z., 2007, Przegląd wybranych systemów i narządzi e-learning, Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych. Zeszyty Naukowe nr.4. Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość, Kielce.
- Żądło T., Kończak G., 2009, Analizy statystyczne i graficzna prezentacja danych z wykorzystaniem programu R w nauczaniu statystyki, Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych, nr 2/2009 tom 2, str. 353-361. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej, Kielce.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
DOI
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211531