PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 254 Zastosowanie metod ilościowych do oceny ryzyka i efektywności systemu ubezpieczeń społecznych | 187--198
Tytuł artykułu

Potencjał metod e-learning w nauczaniu przedmiotów ilościowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Coraz szerszy jest zakres wykorzystania metod distance learning, a w szczególności e-learning. Zmiany oczekiwań i preferencji społeczeństwa informacyjnego wobec systemu kształcenia oraz czekające Polskę w najbliższym czasie przekształcenia struktury demograficznej populacji, powinny skłonić uczelnie wyższe do głębszego zastanowienia się nad taką formą edukacji. W chwili obecnej uniwersytety, rozwijają platformy e-learningowe, jednak należy się zastanowić, czy nie powinny tego robić nieco szybciej i szerzej. Oferta kursów opartych o przedmioty ścisłe nie jest tak popularna jak studiów humanistycznych, jednakże w najbliższej przyszłości jej rozbudowanie wydaje się nieuniknione. Trzeba zatem testować takie rozwiązania i bacznie przyglądać się wynikom badań w innych krajach, aby mieć świadomość szans i zagrożeń, jakie one za sobą niosą. (fragment tekstu)
EN
This paper discusses the idea of use of e-learning methods for the academics, emphasizing its potential in quantitative courses. Chosen problems with and benefits of the methods mentioned above will be presented. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Białynicki-Birula P., 2011, Tendencje zmian w szkolnictwie wyższym, Wiadomości Statystyczne nr 1 [596], s. 30-43
  • Dawidziuk R., E-learning - nowa koncepcja świadczenia usług edukacyjnych szkół wyższych? [w]: Mischke J. (red.) Akademia on-line , WSHE. Łódź 2005. s. 131-147
  • Główny Urząd Statystyczny, 2004. Prognoza ludności na lata 2003-2030, dane dostępne na stronie internetowej http://www.stat.gov.pl/gus/5840_648_PLK_HTML.htm w dn. 11.02.2011
  • Główny Urząd Statystyczny. 2009. Prognoza ludności na lata 2008-2035. dane dostępne na stronie internetowej "http://www.stat.gov.pl/gus/5840_8708_PLK_HTML.htm w dn. 11.02.2011
  • Gregorczyk S., 2010. E-learning a przewaga konkurencyjna szkoły wyższej. E- mentor nr 5 [3 7]. s. 20-22
  • Haber L. H., 2001. Poznawcze aspekt}' badań nad społecznością informacyjną [w:] Haber L. H. (red.), Mikrospołeczność informacyjna. Na przykładzie miasteczka internetowego Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, AGH, Kraków, s. 39-62; [tekst dostępny na stronie internetowej http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty/0020/index.php w dn. 11.02.2011]
  • Hyla M., 2005. Przewodnik po e-learningu. Oficyna Wydawnicza. Kraków, s. 18
  • Raid A., Kuiyuan L., 2010. Should Graduate Mathematics Courses Be Taught Fully Online?. "The Electronic Journal of Mathematics and Technology", vol. 4, nr 1, s. 47-56
  • Siemieniecki B. (red.), 2005, Kształcenie na odległość w świetle badań i analiz, Wydawnictwo Adam Marszałek. Toruń. s. 10-18
  • Wodecki A., 2010. E-learning wobec trendów demograficznych w Polsce i na świecie [w:] Dąbrowski M., Zając M. (red.), E-learning w szkolnictwie wyższym - potencjał i wykorzystanie. Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych. Warszawa, s. 20-31
  • Wodecki A., 2006, Wiry E-learning At University?, "Dialogue and universalism", No 3-4/2006, s. 81-87
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
DOI
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211559

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.