PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 154 | 226--234
Tytuł artykułu

Zachowania konsumentów wobec nowych produktów, ze szczególnym uwzględnieniem żywności (wyniki badań)

Autorzy
Warianty tytułu
Consumers Behaviour Towards New Consumer Goods, Particularly Food Products (Results of the Research)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem badania ankietowego, którego wyniki przedstawiono w artykule była ocena poziomu innowacyjności polskich konsumentów ze szczególnym uwzględnieniem żywności. Analizie poddano stosunek konsumentów do nowych produktów żywnościowych (ogółem i w grupach asortymentowych) oraz innych produktów konsumpcyjnych, a także cechy konsumentów determinujące ich skłonność do innowacyjności na rynku żywności. (fragment tekstu)
EN
In the article the results of the research carried out in 2008 on the sample of 1005 respondents were presented. The main aims of the research work were: an estimation of the level of consumers1 innovativeness towards different consumer goods, particularly food products, the analysis of issues influencing consumers' disposition to purchasing new food products, as well as the assessment of the convergence between consumers' innovative behavior towards different groups of food products. Based on the results of the research some differences in consumers1 willingness of buying new products, both food and other goods, were confirmed. The outcome of the research also proved generally high, but diversified level of convergence between consumers' innovativeness towards par-ticular groups of food products. Moreoyer it was indicated, that consumers' readiness to purchase new food products is determined by such features as: agę, education level, marital status, place of living, income and self-evaluation of economic situation, profes-sional activity and socio-economic group. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
226--234
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Garbarski L., 2001, Zachowania nabywców, PWE, Warszawa, ISBN 83-208-1333-6.
  • Iske P.L, Volberda H.W., Diffusion if innovations model. Proven models [online], dostępny w Internecie: http://www.provenmodels.com/570/diffusion-of-innovations/ everett-m.-rogers, [dostęp: 28.05.2010].
  • Jeżewska-Zychowicz M., 2008, Ocena innowacyjności konsumentów na rynku żywności z uwzględnieniem opakowań produktów żywnościowych w: Adamowicz M. (red.), Innowacje i innowacyjność w sektorze agrobiznesu, t. 1, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, ISBN 978-83-7244-959-7, s. 273-280.
  • Jeżewska-Zychowicz M., Adamus J., 2009, Postawy względem żywności etnicznej a zachowania młodych konsumentów, w: Jeżewska-Zychowicz M. (red.), Nieznana żywność a postawy i zachowania konsumentów, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, ISBN 978-83-89716-17-0, s. 107-117.
  • Gutkowska K., Ozimek I., 2005, Wybrane aspekty zachowań konsumentów na rynku żywności - kryteria zróżnicowania, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, ISBN 83-7244-665-2.
  • Kowalczuk I., 2008, Postawy polskich konsumentów wobec nowych produktów żywnościowych, w: Adamowicz M. (red.), Innowacje i innowacyjność w sektorze agrobiznesu, t. 1, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, ISBN 978-83-7244-959-7, s. 249-260.
  • Mazurek-Łopacińska K., 2003, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa, ISBN 83-208-1430-8.
  • Rogers E.M., 1983, Diffusion of Innonations 3rd ed., The Free Press, New York, ISBN 0029266505.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211705

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.