PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 208 | 95--107
Tytuł artykułu

O pewnych przesłankach tworzenia zintegrowanej komunikacji marketingowej (IMC)

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
On Some Bases for Creating the Integrated Marketing Communications (IMC)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem referatu jest przedstawienie metodologicznych i praktycznych przesłanek budowy systemu zintegrowanej komunikacji marketingowej (IMC). Punktem wyjścia jest ukazanie ewolucji koncepcji IMC i głównych interpretacji zintegrowanej komunikacji marketingowej. Na tym tle dokonano przeglądu uwarunkowań integracji. W kolejnej części referatu zawarty jest komentarz do popularnych modeli IMC. W końcowej części ujęto własną propozycję alternatywnych modeli IMC. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to show the methodological and practical bases for building the integrated marketing communications. As a starting point, the evolution of the IMC concepts and basic interpretations of IMC are presented. This is the background for the review of determinants of integration. In the next part, popular models of IMC are commented. Finally the author presents proposal concerned with alternative models of IMC. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
95--107
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu; Katolicki Uniwersytet Lubelski w Lublinie
Bibliografia
  • Brannan, T., 1998, A Practical Guide to Integrated Marketing Communications. Planning and Developing a Strategy, Kogan Page, London.
  • Brown, J., 1996, IMC-impossible dream or inevitable revolution, Proceedings of the Marketing Education Group, University of Strathclyde, Glasgow.
  • Copley, P., 2004, Marketing Communication Management. Concepts, Theories, Cases & Practices, Elsevier, Amsterdam.
  • Cundiff, E., Still, R., 1972, Essentials of Marketing, Prentice Hall, New Jersey.
  • Fill, Ch., 2002, Essentially the matter of consistency: integrated marketing communications, The Marketing Review, no. 1 (4).
  • Fill, Ch., 2002, Marketing Communications. Context, Strategies and Application, Prentices Hall, Harlow.
  • Hajduk, G., 2010, Poziomy, płaszczyzny i rodzaje komunikacji marketingowej, w: Pilarczyk, B., Wałkowski, Z. (red.), Komunikacja rynkowa. Ewolucja wyzwania, szanse, Zeszyty Naukowe nr 135, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Kliatchko, J., 2005, Towards a new definition of integrated marketing communications (IMC), International Journal of Advertising, no 24 (1).
  • Kotler, P., Keller, K.L., Brady, M., Goodman, M., Hansen, T., 2009, Marketing Management, Pearson, Harlow.
  • McCarthy, E.J., Perreault, W.D., 1990, Basic Marketing. A Managerial Approach, Irwin, Homewood.
  • Madvaharam, S., Badrinaranayanan, V., McDonald, R.E., 2005, Integrated marketing communications (IMC) and brand equity as critical components of brand equity strategy, Journal of Advertsisng, no. 24 (1).
  • Mruk, H. (red.), 2005, Komunikowanie się w marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Nowak, G.J., Pelps, J., 1994, Conceptualising the intergated marketing communication phenomenon: an examination of its impact on advertising research, Journal of Current Issues and Research in Advertising, no. 16(1).
  • Nylen, D.W., 1975, Advertising: Planning Implementation and Control, South-Western Publishing Co., Cincinnati.
  • Percy, L., 2008, Strategic Marketing Communication, Elsevier, Amsterdam.
  • Pinkton, D., Broderick, A., 2005, Integrated Marketing communications, Prentice Hall, Harlow.
  • Ries, A., 2011, Have we killed brand advertising? Advertising Age, 2 June.
  • Ries, A., 2011, Let's go real. It's not marketing today, it's branding, Advertising Age, 11 November.
  • Schultz, D.E., Tannenbaum, S.I., Lauterborn, R.F., 1993, Integrated Marketing Communication, NTC Publishing Group, Lincolwood.
  • Schultz, D.E., Schultz, H., 2003, IMC Next Generation. Five Steps for Delivering Value and Measuring Returns Using Marketing Communication, McGraw Hill, New York.
  • Shimp, T.A., 1989, Promotion Management and Marketing Communications, The Dryden Press, Hinsdale.
  • Smith, PR., Taylor, J., 2002, Marketing Communication. An Integrated Approach, Kogan Page, London.
  • Wells, W., Moriarty, S., Burnett J., 2006, Advertising: Principles and Practices Pearson, Upper Saddlle River.
  • Wiktor, J.W., 2005, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Yeshin, T., 1998, Integrated Marketing Communications. The Holistic Approach Butterworth, Heinemann, Oxford.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211775

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.