PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 208 | 165--176
Tytuł artykułu

Postrzeganie poszerzonej rzeczywistości wśród młodych konsumentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Perception of Augmented Reality among Young Customers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł przedstawia wyniki badania jakościowego dotyczącego nowej techniki komunikacji marketingowej jaką jest, bazująca na marketingu doświadczeń, poszerzona rzeczywistość. Celem badania było opisanie wymiaru doświadczalnego i relacyjnego AR, jak również zebranie opinii młodych konsumentów na temat stosunku do marek używających takich aplikacji w swoich kampaniach promocyjnych, postrzeganych korzyści i wad AR oraz możliwych perspektyw jej rozwoju. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the results of a research for a new marketing communication technique - augmented reality. The aim of the study was to describe experiential and relational dimensions of AR as well as gathering the opinions of young consumers regarding their attitudes towards the brands that use such applications in their campaigns, perceived advantages and disadvantages of AR and perspectives of its further development. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
165--176
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Aldrige, A., 2006, Konsumpcja, Wydawnictwo Sic!, Warszawa.
  • Babbie, E., 2009, Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Bartosik, M., Filip, A., Kozera, P., 2008, Poszerzona rzeczywistość w edukacji, http://www.e-edukacja.net/ [dostęp: 20.10.2011].
  • Baudrillard, J., 1981/1994, Simulacra and Simulation, University of Michigan Press, Ann Arbor.
  • Bauman, Z., 2009, Konsumowanie życia, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Bonsor, K., 2001, How augmented reality will work, http://computer.howstuffworks.com/augmented-reality.htm, [dostęp: 20.10.2011].
  • Brenner, M., 2010, Augmented Reality for B2B Market in 2011, http://www.b2bmarketbgmsider.com/mobile/augmented-reality-for-b2b-marketing-in-2011 [dostęp: 20.10. 2011].
  • Bulearca, M., Tamarjan, D., 2010, Augmented Reality: A Sustainable Marketing Tool?, Global Business and Management Research: An International Journal, 2, 2&3.
  • Drugus, L., 2005, Experience based management - a post / trans / modern vision, Economy Transdisciplinarity Cognition, Bacau.
  • Janoś-Kresło, M., Mróz, B., 2006, Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
  • Kaczmarczyk, S., 2003, Badania marketingowe. Metody i techniki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Mróz, B., 2009, Oblicza konsumpcjonizmu, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
  • Murphy, P., 2000, The Commodified Self in Consumer Culture: A Cross-Cultural Perspective, Journal of Social Psychology, vol. 140, no. 5.
  • Pine, B.J., Gilmore, J.H., 2011a, The Experience Economy, Harvard Business Review Press, Boston, Massachusetts.
  • Pine, J.B., Gilmore, J.H., 1998b, Welcome to the experience economy, Harvard Business Review, vol. 76, no. 4.
  • Schmitt, B.H., 1999, Experiential Marketing: How to get customers to sense, feel, think, act, relate to your company and brands, The Free Press, New York.
  • Silverman, D., 2008, Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Walsh, M., 2010, Augmented Reality to Ramp on Mobile, www.mediapost.com/publications/article/118173 [dostęp: 18.11.2011].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211793

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.