PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 208 | 189--198
Tytuł artykułu

Zachowania młodych konsumentów usług edukacyjnych w procesach komunikacji marketingowej w świetle badań

Warianty tytułu
The Behaviour of Young Consumers of Educational Services in Marketing Communcation Processes under the Research Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł porusza istotny problem związany z niżem demograficznym, przed jakim stoją szkoły wyższe - również publiczne. W jaki sposób skutecznie komunikować się z kandydatami na studia, aby "przyciągnąć ich do siebie"? Jak zmieniają się ich zachowania na rynku usług edukacyjnych? Czy chcąc osiągnąć przewagę konkurencyjną należy stale monitorować te zmiany i modyfikować stosowane narzędzia komunikacji? Próba udzielenia odpowiedzi na te pytania została podjęta w niniejszym artykule. W tym celu wykorzystano wyniki badań przeprowadzonych w latach akademickich 2008/2009, 2009/2010, 2010/2011. (abstrakt oryginalny)
EN
The article raises a significant problem that higher education institutions face - demographic changes. How to communicate effectively with the candidates in order to "attract them to yourself"? How to change the approach in the market of educational services? Should we monitor changes and modify communication tools to achieve competitive advantage? This article attempts to answer these questions. For this purpose results of a research conducted in the academic years 2008/2009, 2009/2010, 2010/2011 were used. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
189--198
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Drapińska, A., 2011, Zarządzanie relacjami na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Perspektywy, Uczelniane statystyki, http://www.perspektywy.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=3140&Itemid=0. [dostęp 19.10.2011].
  • Targi Akademia, http://www.ug.edu.pl/akademia/pl/archiwum-poprzednie_edycje/. [dostęp 30.11.2011].
  • Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V., 2002, Marketing podręcznik europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Rocznik demograficzny, 2010, GUS, Warszawa.
  • Szkoły wyższe i ich finanse w 2009 r., 2010, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  • Szkoły wyższe i ich finanse w 2010 r., 2011, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211799

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.