PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 208 | 221--232
Tytuł artykułu

Instrumenty komunikacji rynkowej w tworzeniu strategii rozwoju społeczności lokalnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Use of Market Communication Tools in Creation of Local Development Strategies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu podjęto próbę udowodnienia tezy, że instrumenty komunikacji marketingowej mogą być bardzo przydatne przy tworzeniu i późniejszej realizacji strategii rozwoju społeczności lokalnej. Coraz częściej samorządy terytorialne stosują różnorodne instrumenty komunikacji marketingowej dla komunikowania się z szeroko pojmowanym otoczeniem po to, aby można było skutecznie realizować potrzeby i oczekiwania społeczności lokalnej, a także tworzyć pozytywny wizerunek danej jednostki administracyjnej na zewnątrz. W artykule na przykładzie dwóch wybranych strategii rozwoju opracowanych dla miasta Poznania starano się pokazać, jaki jest zakres i formy komunikacji przy tworzeniu i wdrażaniu owych strategii. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to show that marketing communication tools are useful in the process of creation and implementation of local development strategies. More and more often local governments apply various tools of communication in order to communicate with its environment to satisfy needs and expectations of the local community and to create its positive image. The authors, using the example of two strategies worked out for the city of Poznan, present methods and tools of communication which were used in creation and implementation of these strategies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
221--232
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu
  • Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu
Bibliografia
  • Augustyn, A., Dębowski, T., 2003, Komunikacja społeczna a relacje pomiędzy samorządem lokalnym i mieszkańcami gminy, w: Karwowski, J. (red.), Jakość życia w regionie, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Długosz, D., Wygnański, J., 2005, Obywatele współdecydują. Przewodnik po partycypacji społecznej, Forum Inicjatyw Pozarządowych, Warszawa.
  • Dobek-Ostrowska, B., 1999, Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum, Wrocław.
  • Europejska Karta Samorządu Terytorialnego, sporządzona w Strasburgu dnia 15 października 1985 r., Dz.U., 1994, nr 124, poz. 607.
  • Hauser, J. (red.), 1999, Komunikacja i partycypacja społeczna, Wydawnictwo Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej, Kraków.
  • Kaja, J., Piech, K. (red.), 2005, Rozwój oraz polityka regionalna i lokalna w Polsce, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
  • Konsultatywa. Partycypacja społeczna w praktyce, 2009, Warszawa, www.konsultatywa.pl [dostęp: 20.11.2011].
  • Kotler, P., 1994, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa.
  • Strategia Rozwoju Miasta Poznania do roku 2030, 2010, Urząd Miasta Poznania, Wydział Rozwoju Miasta Poznania, Poznań.
  • Szromnik, A., 2006, Marketing terytorialny. Koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne, w: Markowski, T. (red.), Marketing terytorialny, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa.
  • Towards a reinforced culture of consultation and dialogue - General principles and minimum standards for consultation of interested parties by the Commission, COM (2002) 704, http://eur-lex.europa.eu [dostęp: 20.11.2011].
  • Ziółkowski, M., 2007, Zarządzanie strategiczne w polskim samorządzie terytorialnym, w: Zalewski, A. (red), Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211805

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.