PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 208 | 358--369
Tytuł artykułu

Nieetyczne działania detalistów z zakresu komunikacji marketingowej a ich postrzeganie przez polskich nabywców

Warianty tytułu
Unethical Marketing Communication Activities of Retailers and Their Perceiving by Polish Customers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono zagadnienia dotyczące nieetycznych działań z zakresu komunikacji marketingowej stosowanych przez detalistów oferujących w Polsce produkty spożywcze. W oparciu o wyniki pierwotnych badań ankietowych omówiono nieetyczne komunikacyjne praktyki handlowców, z którymi stykali się respondenci reprezentujący nabywców finalnych, dokonując podziału tych praktyk na cztery grupy. W dalszej części artykułu zostały szczegółowo zaprezentowane i przeanalizowane wyniki badań dotyczące działań komunikacyjnych należących do dwóch pierwszych grup. Szczególną uwagę zwrócono na wpływ tego typu działań na postrzeganie danej placówki handlowej oraz na zamierzenia respondentów dotyczące ich przyszłych zachowań zakupowych. Uwzględniając odsetek osób, które zetknęły się osobiście z poszczególnymi nieetycznymi działaniami komunikacyjnymi można stwierdzić, że najbardziej odczuwalną dla nich praktyką handlową było celowe podawanie przy produkcie niższej ceny niż w kasie (wśród działań informacyjnych) i stosowanie nieuczciwych cenowych bodźców promocyjnych (wśród działań zachęcająco-aktywizujących). (abstrakt oryginalny)
EN
In the article the problem of using unethical marketing communication activities by retailers was presented in the context of their image. On the base of the results of the field empirical researches the main unethical communication incentives were described which had been experienced by Polish respondents during purchasing food products. The special attention was paid to the role of these activities in perceiving dishonest retailers by respondents. The influence of these activities on respondents' readiness to return to dishonest retailers was shown, too. Displaying lower price of food product than its price in cash-desk was the crucial unethical activity because of strength of its influence on respondents' attitudes and purchase behaviors. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
358--369
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Balmer, J.M.T., Greyser, S.A., 2006, Integrating corporate identity, corporate branding, corporate communications, corporate image and corporate reputation, European Journal of Marketing, vol. 40, iss. 7/8.
  • Baruk, A. (red.), 2009, Droga do aktywizowania polskich nabywców finalnych na rynku produktów spożywczych, Dom Organizatora, Toruń.
  • Baruk, A., 2011, Etyczny kontekst marketingu produktów spożywczych. (Nabywcy finalni o poziomie etyki oferentów żywności), Dom Organizatora, Toruń.
  • Edwards, J., Customer Experience Management: Let the Customer's Voice Work for You, http://www.cmswire.com/cms/web-engagement/customer-experience-management-let-the-customers-voice-work-for-you-012147.php [dostęp: 19.10.2011],
  • Gedenk, K., Neslin, S.A., 1999, The Role of Retail Promotion in Determining Future Brand Loyalty: Its Effect on Purchase Event Feedback, Journal of Retailing, vol. 75, iss. 4.
  • Louis, D., Lombart, C., Pederzoli, D., 2006, The image of retailers in France, European Retail Digest, no. 51.
  • Martenson, R., 2007, Corporate brand image, satisfaction and store loyalty: A study of the store as a brand, store brands and manufacturer brands, International Journal of Retail & Distribution Management, vol. 35, iss. 7.
  • The future of marketing. From monologue to dialogue, http://graphics.eiu.com/files/ad_pdfs/Google_Future_of_Marketing_060907.pdf [dostęp: 21.10.2011].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211843

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.