PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 208 | 391--401
Tytuł artykułu

Ocena komunikacji marketingowej banków w opinii studentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analysis of Banks' Marketing Communication in the Student's Opinion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie kryzysu finansowego brak zaufania do instytucji finansowych jest jednym z czynników, który wpłynął na marketingowe działania banków. Banki wydają coraz więcej pieniędzy na kampanie reklamowe, prześcigając się w pomysłach i wypłacając wysokie pensje celebrytom. Czy działania te przynoszą spodziewane rezultaty? Czy ludzie kojarzą i odróżniają banki na polskim rynku? Czy celebryci są kojarzeni z bankami, które reklamują? Celem niniejszego artykułu jest próba scharakteryzowania obecnych działań w obrębie komunikacji marketingowej w sektorze bankowości oraz sprawdzenie skuteczności kampanii poszczególnych banków z punktu widzenia komunikacji nieformalnej. Pojawiające się coraz liczniejsze komunikaty marketingowe instytucji bankowych wprowadzają szum komunikacyjny. Autorki poprzez badania chciały sprawdzić na ile konsument jeszcze wie, kto oferuje im usługi bankowe i potrafi wskazać jakie instytucje znajdują się na rynku. Artykuł składa się z trzech części. Pierwsza została poświęcona opisowi podmiotów polskiego sektora bankowego, a także ukazuje strategicznych graczy na tym rynku. W drugiej części znajduje się charakterystyka komunikacji marketingowej banków w szczególności promocji. Ostatnia prezentuje wyniki analizy komunikacji nieformalnej banków w ocenie studentów - próba odpowiedzi na wyżej zadane pytania. (abstrakt oryginalny)
EN
In the events of financial crisis, lack of trust put into financial institutions is one of reasons that influenced marketing of banks. Banks got caught into a loop of expenditures aimed at advertising campaigns, they are constantly battling for new ideas and pay immensely high salaries to celebrities. Do those expenditures bring any expected values? Do people associate and identify banks on Polish market? Are celebrities associated with banks they advertise? The aim of this paper is an attempt to characterize current marketing situation in banking sector as well as evaluation of effectiveness of given marketing communication of those banks. Article is divided into three parts. The first one is a description of polish banking sector and its entities. It also points out strategic players on this market. The second part includes characteristics of marketing communication of banks, while the third part presents the results of an analysis of marketing communication of banks evaluated by students - it is an attempt to answer questions mentioned above. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
391--401
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Cenker, E., 2000, Public relations, Wydawnictwo Wyższa Szkoła Bankowości, Poznań.
  • Dębski, M., 2009, Kreowanie silnej marki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Departament Nadzoru Sektora Bankowego, 2011, Dane miesięczne o sektorze bankowym Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Warszawa.
  • ING Securities, 2011, Sektor bankowy w Polsce, zmiana na horyzoncie; zapowiedź wyników sektora za III kwartał.
  • Intelace Research, 2011, Banking sector trends and Kredyt Bank, 1Q 2011.
  • Grzegorczyk, W., 1997, Strategie marketingowe banków, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Kaczmarczyk, S., 2002, Badania marketingowe. Metody i techniki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Pluta-Olearnik, M., 1999, Marketing usług bankowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Perenc, J. (red), 2008, Podstawy marketingu. Problemy na dziś i jutro, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Rosa, G., 2009, Komunikacja i negocjacje w biznesie, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Żurawik, B., Żurawik, W., 1995, Marketing bankowy, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Reklama finansowa może być ciekawa? Na BANK! Top 10 reklam finansowych www.comperia.pl/reklama-finansowa-moze-byc-ciekawa-na-bank-top-10-reklam-finansowych.html [dostęp: 31.11.2011].
  • Good logo desing, www.e-alw.com/faq10.html [dostęp: 10.11.2011].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211851

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.