PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 154 | 175--183
Tytuł artykułu

Design produktów jako determinanta zachowań polskich konsumentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Product Design as a Determinant of the Behavior of Polish Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Polscy konsumenci coraz częściej staja się konsumentami nie tylko produktów, ale także designu. Świadczy o tym nie tylko zauważanie zmian w ofercie produktów dobrze zaprojekyuwanych. Rosnąca zamożność konsumentów powoduje poszerzenie grupy klientów wymagających, zwracających uwagę na projekt, design i markę wyrobu. Ponadto coraz większe nasycenie rynku towarami i usługami wymusza po stronie sprzedawców sięganie do coraz to nowych sposobów budowania przewagi konkurencyjnej - miedzy innymi poprzez design. (fragment tekstu)
EN
Design is the one of creative activities, taking into account the technological, marketing, social, cultural, ergonomic and environmental factors. Product design begins to be an important determinant of consumer choice. The paper contains test results, which show that Polish consumers are becoming increasingly aware of the aesthetics and the product design. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
175--183
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Bloch P.H. Brunel F.F., 2003, Individual differences in the centrality of visual product aesthetics: Concept and measurement, Journal of Consumer Research, Vol. 29, March.
  • Bloch P.H., 1995, Seeking the ideal form: Product design and consumer response, Journal of Marketing, Vol. 59.
  • Bombol M., Mróz B., 2009, Design a tworzenie wizerunku przedsiębiorstwa, Badanie statutowe Katedry Poziomu Życia i Konsumpcji, SGH w Warszawie, (maszynopis powielany).
  • Desmet P.M.A., 2002, Designing Emotions, Delft University of Technology, Delft.
  • Dumaine B., 1991, Design thatsells andsetts and..., Fortune, March 11.
  • Górnik-Durose M., 2002, Psychologiczne aspekty posiadania - między instrumentalnością a społeczną użytecznością dóbr materialnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, s. 75-76.
  • Holbrook M.B., 1980, Some preliminary notes on research in consumer esthetics, Advances in Consumer Research, Vol. 7.
  • Jones P., 1991, Taste Today, Pergamon Press.
  • Lawson B., 2005, How Designers Tkink: The Design Process Demystified, Elsevier, Oxford.
  • Norman D.A., 2004 Emotional design, Basic Books, New York.
  • Nussbaum B., 2001, Smart design, Business Week, May, 11.
  • Przedpełski A., 1990, Wzornictwo to sposób na sukces, Biblioteka Wzornictwa IWZ, Warszawa.
  • Walden-Kozłowska A., 2000, Wzornictwo przemysłowe, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211891

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.