PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 2 (11) | 24--34
Tytuł artykułu

Badania marketingowe w dobie wirtualizacji życia społecznego

Warianty tytułu
Marketing Research in the Era of Virtualization of Social Life
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wirtualizacja życia społecznego wyraża się we wzroście liczby internautów oraz w rosnącym wymiarze czasu poświęcanego na Internet. Zmiany te wpływają na rynek badań marketingowych. Środowisko Internetu i społeczności internetowych stwarza nowe warunki realizacji jakościowych oraz ilościowych badań marketingowych. Rozwój społeczności internetowych sprawia, iż zwiększa się znaczenie docierania do "słabych sygnałów" rynkowych i monitoringu sieci oraz analizy treści wypowiedzi i materiałów wizualnych tworzonych przez internautów. Kolejną zmianą w obszarze badań marketingowych jest tworzenie w celach badawczych nowych społeczności internetowych oraz wzbogacanie badań respondentów o informacje pozyskane z badań interakcji zachodzących między respondentami. (abstrakt oryginalny)
EN
Virtualization of social life is seen as an increase in the number of Internet users and the growing dimension of time spent in this medium, as well as the increasing frequency of use of the Internet. These changes affect the market of marketing research. Internet and the environment of online communities has created new conditions for the implementation of qualitative and quantitative marketing research. The development of online communities increases the importance of reaching out to the "weak signals" of market and to conduct network monitoring and content analysis of speech and visual materials created by the Internet users. Another change occurring in the area of marketing research is the creation of new online communities for research purposes, and the enrichment of research respondents with information obtained from studies of interactions happening among respondents. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
24--34
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Barney D., Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2008.
  • Bartmańska M., Netnografia jako etnograficzna metoda badań internetowych, "Marketing i Rynek" 2009, nr 2.
  • Castells M., Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2003.
  • Castells M., Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Cooke M., Buckley N., Web 2.0, Social Networks and the Future of Market Research, "International Journal of Market Research" 2008, vol. 50.
  • Czarnecki A., Wiarygodność internetowych badań ankietowych, "Marketing i Rynek" 2005, nr 6.
  • Digital insights to power growth, TNS 2011, http://www.tnsdigitallife.pl/wp-content/uploads/2011/ 11/shell-sheet_pl.pdf, data pobrania: 16.12.2011.
  • Fisk P., Geniusz konsumenta. Prowadzenie firmy skoncentrowanej na oczekiwaniach nabywców, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009.
  • http://www.tnsdigitallife.pl/?page_id=414, data pobrania: 16.12.2011.
  • Katalog PTBRiO 2011/12, red. A. Wódkowski, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, Warszawa 2011.
  • Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe w Internecie - w kierunku większej aktywności konsumentów, [w:] Nauki o zarządzaniu. Badania rynkowe 2, red. K. Mazurek- Łopacińska, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 80, Wrocław 2010.
  • Mącik R., Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2005.
  • Mróz B., Feldy M., Wykorzystanie serwisów Web 2.0 w badaniach marketingowych: możliwości i ograniczenia, [w:] Badania marketingowe - nowe wyzwania, red. K. Mazurek- Łopacińska, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 96, Wrocław 2010.
  • Olcoń-Kubicka M., Blogi jako przejaw współczesnego trybalizmu, [w:] Społeczna przestrzeń Internetu, red. D. Batorski, M. Marody, A. Nowak, Wydawnictwo SWPS "Academica", Warszawa 2006.
  • Olcoń-Kubicka M., Indywidualizacja a nowe formy wspólnotowości, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2009.
  • Raport strategiczny IAB Polska Internet 2008, Polska - Europa - Świat, red. A. Garapich i in., http://www.iabpolska.pl/raporty/, data pobrania 20.09.2011.
  • Raport strategiczny IAB Polska Internet 2009, Polska - Europa - Świat, red. A. Wątła, http://www.iabpolska.pl/raporty/, data pobrania 20.09.2011.
  • Raport strategiczny IAB Polska Internet 2010, Polska - Europa - Świat, red. A. Wątła, http://www.iabpolska.pl/raporty/, data pobrania 20.09.2011.
  • Reeves M., Deimler M., Zdolność do adaptacji źródłem nowej przewagi konkurencyjnej, "Harvard Business Review Polska" grudzień 2011/styczeń 2012.
  • Roberts M.L., Internet Marketing: Integrating Online and Offline Strategies, McGraw-Hill, International Edition 2003.
  • Smith T., The social media revolution, "International Journal of Market Research" 2009, vol. 51.
  • Urry J., Socjologia mobilności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211959

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.