PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 40--49
Tytuł artykułu

Społeczności internetowe w procesie kształtowania nowych trendów społecznych i form komunikacji na przykładzie wybranych serwisów e-commerce w Polsce i na świecie

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
E - Communities in the Process of Creating New Trends and the Forms of Communication on the Basis of Chosen E - Commerce Services in Poland and in the World
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Społeczność e-commerce to grupa użytkowników Internetu wykazująca zainteresowanie uczestnictwem i aktywnością w serwisach handlowych. Społeczności te posiadają podobne cechy i kierują się analogicznymi zasadami, jakie towarzyszą członkom społeczności serwisów o charakterze innym niż handlowy. Swoją aktywnością i funkcjonowaniem nawiązują do założeń wikinomii, prosumpcji, "zbiorowej mądrości", czy współ-internetu. Podejmują także kontakty pozainternetowe (tzw. offline) w ramach różnych spotkań i zlotów. Przykładami nawiązującymi do wymienionych nurtów i form komunikacji są na przykład członkowie społeczności serwisów aukcyjnych Allegro.pl oraz eBay.com i wielu innych serwisów e-commerce. (abstrakt oryginalny)
EN
E - community is a group of the Internet users that participate and actively use e - commerce services. Those e - communities show similar features and are guided by similar rules, which can accompany the members of other e - communities. Their activity and functioning corresponds with assumptions of wikinimics, presumption, "collective wisdom" or co - Internet. They also take up the effort and attempts of off - line communication such as meetings that members of auction places like Allegro.pl and eBay.com organize. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
40--49
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Filia w Piotrkowie Trybunalskim
Bibliografia
  • Duncan, K., 2010, Business Greatest Hits: A Masterclass in Modern Business Ideas, A&C Black Publishers Ltd, United Kingdom.
  • Filiciak, M., Danielewicz, M., Halawa, M., Mazurek, P., Nowotny, A., 2010, Młodzi i Media. Nowe Media a Uczestnictwo w Kulturze. Raport Centrum Badań nad Kulturą Popularną SWSP, Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej, Warszawa.
  • Górak, M., 2006, Web 2.0 według Krzysztofa Urbanowicza, http://www.internetstandard.pl/news/98029.html [dostęp: 22.10.2011].
  • Hagel, J. III, Armstrong, A., 1997, Net Gain: Expanding Markets Through Virtual Communities, Harvard Business Press, United States.
  • Jung, B, 2008, Kryzys czasu, czas kreatywności i współpracy, w: Osiński, J., Sztaba, S. (red.), Nauki społeczne wobec kryzysu na rynkach finansowych, Kolegium Ekonomiczno-Społeczne Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa.
  • Kuśmierczyk, A., 2011, Social shopping, http://www.epr.pl/social-shopping,e-pr,29142,1.html [dostęp: 20.10.2011].
  • Mascull, B., 2010, Business Vocabulary in Use. Intermediate, Cambridge University Press, United Kingdom.
  • Mazurek, G., 2003, Fundamenty budowania wirtualnych społeczności, Modern Marketing nr 4.
  • Polowczyk, J., 2008, Skuteczne strategie biznesowe, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań.
  • Tan, F., 2004, Advanced Topics in Global Information Management. Volume 3, Idea Group Publishing, United States.
  • Social shopping, 2011, http://pl.wikipedia.org/wiki/Social_shopping [dostęp: 2.10.2011].
  • Smith, M., 1992, Voices from the Well: The Logic of the Virtual Common, http://www.sscnet.ucla.edulsoc/csoc/papers/voicesNoices [dostęp: 12.10.2011].
  • Start Your Own Successful Home-Based Business Using Ebay: Everything You Need to Know to Get Started, 2007, Learn2succed.com Incorporated, United States.
  • Szpringer, W., 2008, Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu. Ujęcie instytucjonalne, Wydawnictwo Szkoły Głównej Hanldowej w Warszawie, Warszawa.
  • Szponar, M., 2004, Społeczności wirtualne jako nowy typ społeczności eksplikacja socjologiczna, Studia Socjologiczne, nr 2 (173).
  • Tapscott, D., Williams, A.W., 2008, Wikinomics: How Mass Collaboration Changes Everything, Portfolio, United States.
  • Toffler, A., 1989, The Third Vawe, Bantam Books, United States.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212267

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.