PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 83--95
Tytuł artykułu

Portale społecznościowe jako obszar komunikowania się na rynku B2C

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Networking as an Area of Communication B2C
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Internet jako medium interaktywne ulega ciągłemu rozwojowi (po Web 1.0 nastąpił okres Web 2.0). Aplikacje Web 2.0 mogą mieć różnorodną postać i zastosowanie w budowaniu zróżnicowanych tematycznie obszarów internetowych. Jednym z nich jest budowanie aplikacji z obszaru mediów społecznościowych. Social media grupują społeczność internetową w wirtualne grupy zwane społecznościami wirtualnymi opartymi na wymianie informacji "Communications live", działające najczęściej na portalach społecznościowych. W artykule znajduje się analiza działań komunikacyjnych prowadzonych na portalach społecznościowych przez firmy (obszar B2C), wykonana na podstawie obserwacji prowadzonych w 2011 r. na dwóch popularnych w Polsce portalach zrzeszających wirtualne społeczności konsumentów: na Facebooku oraz na YouTube. (abstrakt oryginalny)
EN
The Internet as an interactive medium is in the continuous development. Social media are grouped in a virtual online community called group-based virtual communities that exchange information "live communications". The article will present the analysis of communication activities on social networking sites by business area (B2C), made on the basis of observations conducted in 2011 on two portals - Facebook and Youtube - virtual communities that are popular in Poland. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
83--95
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bell, D., 2001, An Introduction to Cyberculture, London-New York.
  • Dejnaka, A., 2011, Aktywność przedsiębiorstw na portalach społecznościowych Facebook oraz YouTube, badanie własne.
  • Doktorowicz, K., 2004, Społeczności wirtualne - cyberprzestrzeń w poszukiwaniu utraconych więzi, w: Haber, L. (red.), Społeczeństwo informacyjne, wizja czy rzeczywistość?, Wydawnictwo Akademii Górniczo-Hutniczej, Kraków.
  • Facebook: www.facebook.com/ [dostęp: 28.11.2011].
  • Facebook: the social media revolution, the study and analysis of the phenomenon, FABERNOVEL Consulting, http://www.shdeshare.net/faberNovel/facebook-studyorazwww.facebakers.com [dostęp: 20.10.2011].
  • Fan page Tesco - "Eksperci Tesco", http://www.facebook.com/search/results.php?q=eksperci%20tesco&init=quick&tas=0.6512838830339366
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212287

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.