PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 96--106
Tytuł artykułu

Facebook, przyjaciel czy wróg przedsiębiorstwa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Facebook, the Company's Ally or an Enemy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie pozytywnego i negatywnego wpływu obecności przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych na przykładzie portalu Facebook. Współcześnie firmy traktują serwis Facebook jako obowiązkowy do wykorzystania kanał komunikacji marketingowej, a zaistnienie w nim jako konieczność. Jednakże popełniając błędy w wykorzystaniu tego serwisu oraz poprzez nieumiejętnie z niego korzystanie często ryzykują utratą pozytywnego wypracowanego wcześniej wizerunku. Dodatkowym aspektem jest obecność pracowników firmy na serwisie Facebook, którzy korzystają z niego w godzinach pracy, tym samym zmniejszając swoją produktywność. W artykule zostaną przedstawione wyniki badań własnych sondażowych, których celem było zidentyfikowanie pozytywnych i negatywnych czynników rozwoju komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is presentation of both positive and negative impact of company's presence in social media (Facebook.com) on corporate image. Today Facebook account (fan page for a company) became a "must have" as one of most important marketing communication channel. Existence in social media is now often crucial for brands. However, the mistakes made while using the website and those made by incompetent employers may cause the loss of previously created positive image. An additional aspect may be the presence of employees on Facebook, who use it during working hours, thereby reducing their productivity. The paper will present the results of a survey, which purpose was to identify positive and negative factors of the development of marketing communications in social media. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
96--106
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Brunk, K.H., 2010, Reputation building: beyond our control? Inferences in consumers' ethical perception formation, Journal of Consumer Behaviour, July-August.
  • Budzyński, W., 2008, Wizerunek równoległy. Nowa szansa promocji firmy i marki, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  • Dutko, M., 2010, Copywriting internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Evans, D.S., Schmalensee, R., 2010, Kod katalizatora. Strategie najbardziej dynamicznych firm świata, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Evans, L., 2011, Social Media Marketing, Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych., Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Facebook.com, 2011, http://www.facebook.com/press/info.php?statistics [dostęp 20.11.2011].
  • Filipiak, A. 2011, Nie ma Facebooka, nie ma pracy? 14 listopada, http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,10636831,Nie_ma_Facebooka_nie_ma_pracy_.html [dostęp: 20.11.2011].
  • Gemius, 2010, "Lubię to!" - internauci o postrzeganiu marek w serwisach społecznościowych, 21 października, http://gemius.pl/pl/aktualnosci/2010-12-21/01 [dostęp: 11.11.2011].
  • Gemius, 2011, Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za wrzesień 2011, 21 października, http://gemius.pl/pl/aktualnosci/2011-11-21/01 [dostęp: 18.11.2011].
  • Halligan, B., Dharmesh, S., 2011, Inbound Marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Hughes, M., 2008, Marketing szeptany. Z ust do ust. Jak robić szum medialny wokół siebie, firmy, produktu, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  • IAB Polska, 2011, Raport Strategiczny MB Polska INTERNET 2010, http://www.iabpolska.pl/images/stories/raporty/Raport_strategiczny_IAB_Polska_INTERNET_2010.pdf [dostęp: 18.11.2011].
  • IBM, IBM CMO Study 2011 - pierwsze ogólnoświatowe badanie opinii dyrektorów marketingu, http://public.dhe.ibm.com/software/pl/pdf/RAPORT_CMO_POLSKA_vs_SWIAT.pdf [dostęp: 10.12.11].
  • Interaktywnie.com, 2010, Raport: Media społecznościowe, wrzesień, http://interaktywnie.com/public/upload/data/03/63/36319_raport-mediaspolecznosciowe.pdf [dostęp 20.11.2011].
  • Interaktywnie.com, 2011, Raport: Media społecznościowe, lipiec, http://interaktywnie.com/index/index/?file=raport_media_spolecznosciowe.pdf [dostęp: 18.11.2011].
  • Jantsh, J., 2011, Siła pozytywnych opinii, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  • Juchnowicz, M., 2010, Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja, kontrowersja, aplikacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • JWT, 2011, Social Commerce, lipiec, www.jwtintelligence.com/trendletters2/ [dostęp: 09.12.2011]
  • Kaczmarek-Śliwińska, M., Machura, W. (red.), 2010, Sztuka skutecznej komunikacji w praktyce, Wydawnictwo Naukowe SCRIPTORIUM, Poznań; Opole.
  • Lachlan, K.A., Spence, P.R., Hazards, Outrage and Affected Publics. Crisis Communication in the Internet Age w: Duhe, S.C. (red.), 2007, New Media and Public Relations, Peter Lang Publishing, New York; USA.
  • Lindstrom, M., 2009 Brands sense - marka pięciu zmysłów, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Łebkowski, M., 2009, E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Michalak, P.R., Daszkiewicz, D., Musz, A., 2009, Marketing wirusowy w Internecie, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Percy, L., Elliot, R., 2009, Strategic advertising management. Third editio, Oxford University Press, New York; USA.
  • Pierścionek, Z., 2011, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Think Kong, 2010, Social Media Brand Index 2010, http://socialmediabrand.pl/download.php?hash=c7621dbef0c916eb48b077ee6 [dostęp: 20.11.2011].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212295

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.