PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 118--127
Tytuł artykułu

Portale społecznościowe jako obszar komunikowania się z kandydatami do pracy - szansa czy zagrożenie?

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Networks as a Area to Communicate with Candidates for the Job - Threat or Opportunity?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sieci społecznościowe rewolucjonizują sferę życia prywatnego i zawodowego. Stają się jednym z "narzędzi", w oparciu o które firmy budują swoją przewagę strategiczną. Wykorzystywane są między innymi w procesie rekrutacji kandydatów do pracy. Jak każda z metod komunikowania się mają swoje mocne i słabe strony. Świadomość plusów i minusów nawiązywania kontaktów z potencjalnymi kandydatami do pracy za pomocą social media jest konieczna dla opracowania strategii tej komunikacji. (abstrakt oryginalny)
EN
Social networks revolutionize the realm of private and professional life. They become one of the "tools" that companies base building their strategic advantage on. Social networks are used in the process of recruiting candidates for employment. As every method of communication, it has its strong and weak sides.Awareness of pros and cons of establishing contacts with potential candidates to work through social media is essential to develop strategies of communication. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
118--127
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Adler, L., 2011, LinkedIn - narzędzie skutecznych rekruterów, raport Rekrutacja 2012. Narzędzia i trendy, http://hrstandard.pl/raport-rekrutacja-2012/ [dostęp: 03.12.2011].
  • Babbie, E., 2007, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Bartoszewska, E., 2011, Technologia w służbie HR, raport Rekrutacja 2012. Narzędzia i trendy, http://hrstandard.pl/raport-rekrutacja-2012/ [dostęp: 03.12.2011].
  • Bartoszewski, J., 2010, Czerpanie ze społeczności, raport Rekrutacja w Internecie, maj 2010 http://interaktywnie.com/public/upload/data/03/03/30317_raport_rynek_pracy_w_internecie.pdf [dostęp: 28.11.2011].
  • Dwornik, B., 2011, Jeśli łowić pracownika to w sieci, raport Rekrutacja w Internecie, lipiec 2011, http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com-media-spolecznosciowe-20935 [dostęp: 28.11.2011].
  • Grzechowiak, M., 2010, Social media w Polsce i na świecie, raport Social media 2010, http://www.internetstandard.pl/whitepapers/1594/Raport.social.media.2010.html [dostęp: 25.11.2011].
  • Jak rekrutować na Facebooku, 2011, 13 stycznia http://hrstandard.pl/2011/01/13/jak-rekrutowac-na-facebooku/ [dostęp: 24.11.2011].
  • Jak wyznaczyć plan działań w social media, 2010, 25 października, http://hrstandard.pl/2011/10/25/jak-wyznaczyc-plan-dzialan-w-social-media/ [dostęp: 25.11.2011].
  • Jak zwiększyć efektywność działań rekrutacyjnych w mediach społecznościowych, 2010, 1 grudnia, http://employer-branding.pl/2010/12/01/jak-zwiekszyc-efektywnosc-dzialan-rekrutacyjnych-w-mediach-spolecznosciowych/ [dostęp: 25.11.2011].
  • Jankowski, J., Mazurczyk-Jankowska, E., 2011, Gry w rekrutacji, raport Rekrutacja 2012. Narzędzia i trendy, http://hrstandard.pl/raport-rekrutacja-2012/ [dostęp: 03.12.2011].
  • Jeffery, M., 2011, Rekrutacja 4.0, czyli spojrzenie w przyszłość, raport Rekrutacja 2012. Narzędzia i trendy, http://hrstandard.pl/raport-rekrutacja-2012/ [dostęp: 03.12.2011].
  • Job Screening with Social Networks, How Are Eployers Screening Job Applicants?, 2011, 27 września http://blog.reppler.com/2011/09/27/managing-your-online-image-across-social-networks/ [dostęp: 28.11.2011].
  • Kandydaci 2.0: studenci i absolwenci w Internecie 2011, raport z badań Employer Branding Institut, http://ebinstitute.pl/download/raport_kandydaci_20_employer_branding_institute.pdf [dostęp: 26.11.2011].
  • Kandydat i firma w sieci, 2011, raport z badań, http://www.hrk.pl/docs/raport_ marzec2011.pdf [dostęp: 26.11.2011].
  • Megapanel PBI/Gemius, 2011, styczeń, raport z badań, http://gemius.pl/pl/aktualnosci/2011-11-21/01] http://gemius.pl/pl/archiwum_prasowe [dostęp: 26.11.2011].
  • Młodzi 2011, 2011, raport z badań http://kprm.gov.pl/Mlodzi_2011_alfa.pdf [dostęp: 29.11.2011].
  • Nowicka, A.D., 2011, Rekrutacja. Niewykorzystana okazja do budowania relacji biznesowych, raport Rekrutacja 2012. Narzędzia i trendy, http://hrstandard.pl/raport-rekrutacja-2012/ [dostęp 3.12.2011].
  • Nowoszewski, M, 2008, Rekrutacja w 2019 r.? 28 stycznia, http://www.hrtrendy.pl/2009/01/28/rekrutacja-w-2019-roku/ [dostęp 3.12.2011].
  • Online Reputation in a Connected World, 2009, http://www.job-hunt.org/guides/DPD_Online-Reputation-Research_overview.pdf [dostęp: 28.11.2011].
  • Pierwsze kroki na rynku pracy 2011, Międzynarodowe badanie studentów i absolwentów, Raport Deloitte i Katedry Rozwoju Kapitału Ludzkiego SGH w Warszawie, kwiecień, http://www.deloitte.com/assets/DcomPoland/Local%20Assets/Documents/Raporty,%20badania,%20rankingi/pl_PierwszeKrokiNaRynkuPracy2011.pdf [dostęp: 24.11.2011].
  • Rekrutacja w social media - wady i zalety, 2011, 12 października, http://hrstandard.pl/2011/10/12/relaiitacja-w-social-media-o/oE2%80%93-wady-i-zalety/ [dostęp: 24.11.2011].
  • Rekruter jako antropolog społeczny, 2011, rozmowa z Louisem Vongiem (TMP Worldwide) na temat przyszłości rekrutacji, raport Rekrutacja 2012. Narzędzia i trendy, http://hrstandard.pl/raport-rekrutacja-2012/ [dostęp: 03.12.2011].
  • Stroński, M., Oklińska, A., 2011, Nowe wyzwania rekruterów, raport Rekrutacja 2012. Narzędzia i trendy, http://hrstandard.pl/raport-rekrutacja-2012/ [dostęp: 03.12.2011].
  • Studenci vs wyzwania rynku pracy, 2011, http://www.hrtrendy.pl/wp-content/uploads/downloads/2011/10/RAPORT-Studenci-vs-wyzwania-rynku-pracy-2011.pdf [dostęp: 24.11.2011].
  • Wyzwania HR w 2012 roku, 2011, Raport portalu Pracuj.pl i Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych, lipiec - sierpień, http://www.hrtrendy.pl/wp-content/uploads/downloads/2011/10/Wyzwania-HR-2012-Pracuj2.pdf [dostęp: 29.10.2011].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212301

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.