PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 160--170
Tytuł artykułu

Media społecznościowe w procesie komunikacji marketingowej firm motoryzacyjnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Media in the Process of Marketing Communication of Automotive Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój nowych technologii, a w szczególności Internetu, ułatwia rozmaitym organizacjom, w tym firmom motoryzacyjnym, komunikowanie się z różnymi grupami odbiorców. Internet to również nieograniczony i powszechny dostęp do zasobów wiedzy, szybki przepływ informacji i łatwość ich aktualizacji, brak ograniczeń czasowych i przestrzennych. Internet zmienia przez to sposób prowadzenia działań nakierowanych na kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy, na który szczególny wpływ ma sieciowe public relations, ze szczególnym uwzględnieniem marketingu społecznościowego. W związku z tym w artykule skupiono się na prezentacji wybranych mediów społecznościowych, które są wykorzystywane, a ich użycie komunikowane przez polskie przedstawicielstwa właścicieli 15 najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce poprzez firmowe strony WWW. (abstrakt oryginalny)
EN
Development of new technologies, especially those related to the Internet, enables different organizations, including automotive companies, to communicate with wider range of recipient groups. The Internet gives unlimited access to sources of knowledge, enables rapid flow of information, ease of its update and lack of time limits. Internet has changed influence on the field of conducted actions with purpose to build a positive image of the company, which depends especially on web public relations, with special emphasis on social marketing. Therefore this particular article focuses on presentation of selected social media that are used and their use by Polish departments of the owners of 15 most popular car brands in Poland through the company websites. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
160--170
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Budzyński, W., 2008, Public relations, strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  • Chlebińska, E., 2005, Skomercjalizować blog, Marketing w Praktyce, nr 7.
  • Cyran, M., 2008, Marketing 2.0. - zintegrowani z interaktywnymi, Marketing w Praktyce, nr 10.
  • Davis, A., 2007, Public relations, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Gajowniczek, M., 2009, Internet liderem! Marketing w Praktyce, nr 8.
  • Kotler, P., Kartajaga, H., Setiawan, I., 2010, Marketing 3.0., Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  • Kowalska, M., 2007, Zyskać przewagę. Zintegrowana komunikacja w nowoczesnym marketingu. Między teorią a praktyką, Wydawnictwo Adam Marszalek, Toruń.
  • Levine, M., 2003, Partyzanckie Public Relations w Internecie, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  • Mazurek, G., 2008, Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu, Wolters Kuwer Polska, Warszawa.
  • Mazurek, G., 2008, Promocja w Internecie. Narzędzia. Zarządzanie. Praktyka, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk.
  • Mediarun, 2008, Polacy kochają serwisy społecznościowe, 1 lipca, http://wiadomosci.mediarun.pl/news/1158,Polacy_kochaja_serwisy_spolecznosciowe,group4 [dostęp: 30.11.2011].
  • Palma, A., 2011, Jak sobie radzi w Polsce Google+?, Gazeta pl., 26 listopada, http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,10712800,Jak_radzi_sobie_w_Polsce_Google_.html [dostęp: 30.11.2011].
  • Piotrowski, M., 2010, Polscy internauci mocno "uspołecznieni", Wyborcza.biz, 16 grudnia, http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8831296,Polscy_internauci_mocno_uspolecznieni_.html [dostęp: 30.11.2011].
  • Podlaski, A., 2011, Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Rzepecki, J., Hankus-Matuszek, G., 2009, Wymagający użytkownik - bezcenny, Marketing w Praktyce, nr 8.
  • Samar, 2011, Rejestracje samochodów osobowych w październiku 2011, http://www.samar.pl/_/3/3.a/65618/Rejestracje-samochod-w-osobowych-w-pa-dzierniku-2011.html?12p.s=23401032.10&12p.a=65618&locale=pl_PL [dostęp: 25.11.201].
  • Scott, D.M., 2009, Nowe zasady marketingu i PR, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Sosonowska, J., 2011, NK.pl - jak trzyma się po pięciu latach?, 11 listopada, http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104665,10626898,NK_pl_jak_trzyma_sie_po_pieciu_latach_.html [dostęp: 30.11.201].
  • Walewska, D., Woźniak, A., Auta sportowe mają wzięcie, Rzeczpospolita, nr 276.
  • Weil, D., 2006, The Corporate Blogging Book: Absolutely Everything You Need to Know to Get It Right, Portfolio, New York.
  • Wiącek, A., Rzepecki, J., Mazurkiewicz, J., 2008, Fenomen mikroblogów, Marketing w Praktyce, nr 8.
  • Wibbels, A., 2007, Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212309

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.