PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 221--230
Tytuł artykułu

Kształtowanie wizerunku jako element komunikacji marketingowej w organizacjach non profit

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Image Forming as the Element of Marketing Communications
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule wskazano na potrzebę stosowania orientacji marketingowej w organizacjach non profit zwracając szczególną uwagę na działania z zakresu promocji, obejmującej decyzje związane nie tylko ze sprzedażą usług ale przede wszystkim z komunikowaniem się i oddziaływaniem na nabywców. Podkreślono też, że w procesie komunikacji ważnym jest, by organizacja nie tylko wysyłała informacje, ale także je odbierała, interpretowała i na nie reagowała. Wśród instrumentów promocyjnych wyróżniono działania public relations skupiając uwagę na potrzebie kształtowania tożsamości organizacji trzeciego sektora i jej odbicia w opinii społeczeństwa w postaci wizerunku. Dbanie o wizerunek jest bowiem jednym z istotniejszych elementów zintegrowanej komunikacji marketingowej organizacji starającej się o pozytywne postrzeganie jej przez otoczenie. W artykule scharakteryzowano zarówno elementy tworzące tożsamość firmy, jak i wewnętrzny, rynkowy i ogólnospołeczny wymiar kreowania wizerunku jako istotnego elementu komunikacji marketingowej organizacji trzeciego sektora. (abstrakt oryginalny)
EN
The need of applying the marketing orientation in non profit organization is pointed out in the article. The particular emphasis is paid to the activities related to the promotion which includes decisions that relates not only to the sale of services but mainly to the communication and influence on buyers. It is important in the process of communication that organization is not only sending information, but also receiving and reacting to it. Among promotional instruments, the public relations activities are pointed out. The main attention is focused on the organization's need of forming identity of the third sector organizations and its reflection on the public opinion in the form of the image. One of the crucial elements of the integrated marketing communication of organizations is taking care of the image that is to be positively perceived by surrounding. In the article, there are characteristics of elements forming company's identity and also an internal market and social dimension of image creation as the element of the third sector company's marketing communication. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
221--230
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Biederman, M., Urbaniak, M., 1998, Image - czynnikiem sukcesu firmy, Marketing i Rynek, nr 11.
  • Bielski, M., 1992, Organizacje. Istota, struktura, procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Black, S., 2003, Public relations, Oficyna Wydawnicza. Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych, Kraków.
  • Brzezińska, A., 2006, Przejrzystość w komunikacji organizacji pozarządowych z otoczeniem - rola Public relations w zarządzaniu organizacjami trzeciego sektora, Materiały Informacyjne Centrum Edukacji Obywatelskiej - CEO, Warszawa, www.ceo.org.pl [dostęp: 15.11.2011].
  • Budzyński, W., 2001, Public Relations. Zarządzanie reputacją firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  • Dąbrowski, T.J., 2010, Tożsamość przedsiębiorstwa jako czynnik kształtujący jego reputację, Przegląd Organizacji.
  • Drucker, P., 1990, Managing the Non profit Organization, Butterworth-Heineman Ltd., London.
  • Iwankiewicz-Rak, B., 1997, Marketing organizacji niedochodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Kaczmaryk, M., 2009, Tożsamość i wizerunek organizacji - podstawowe elementy budowania programu skutecznej komunikacji z otoczeniem, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Warszawa, www.witrynawiejska.org.pl/ strona.php?p=1763 [dostęp: 15.11.2011].
  • Kotler, P., 1994, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa.
  • Krzyżanowska, M., 2000, Marketing usług organizacji niekomercyjnych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
  • Kwiecień, A., 2010, Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego, Katowice.
  • Limański, A., Drabik, I., 2007, Marketing w organizacjach non profit, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  • Mazur, J., 2002, Zarządzanie marketingiem usług, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  • Niedużak, K., Marketing organizacji pozarządowych, www.filantropia.pl [dostęp: 20.11.2011].
  • Nowak, M.W., 2009, Heterogeniczność rynków docelowych jako przesłanka koncentracji działań marketingowych uczelni wyższej, Zeszyty Naukowe WSOWL, nr 3 (153).
  • Pycio, I., 2009, ABC public relations, Wydawnictwo "euroPR", Łódź, opoka.org.pl/biblioteka/X/XB/wizerunek.html [dostęp: 20.11.2011].
  • Rozwadowska, B., 2002, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa.
  • Sargeant, A., 2004, Marketing w organizacjach non profit, Oficyna Ekonomiczna. Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych. Kraków.
  • Szymańska, A., 2004, Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Oficyna Wydawnicza UNIMEX, Wrocław.
  • Talik-Orłowska, A., 2003, Rola wizerunku w dążeniu przedsiębiorstwa do sukcesu, Świat Marketingu, nr 3, www.swiatmarketingu.pl [dostęp: 20.11.2011].
  • Van Riel, C.B.M, Balmer, J.M.T., 1997, Corporate Identity: the Concept, its Measurement and Management, European Journal of Marketing, vol. 31, no 5/6.
  • Zawadzki, J., 2007, Zarządzanie organizacjami non profit, Wydawnictwo Forum Naukowe, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212335

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.