PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 242--253
Tytuł artykułu

Zarządzanie wizerunkiem przedsiębiorstwa jako narzędzie pozycjonowania go na konkurencyjnym rynku

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Management of Company's Image as a Tool of Positioning of Company on Competitive Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zdobycie przewagi konkurencyjnej jest celem działania jak i przedmiotem aspiracji przedsiębiorstw, stąd zmiany zachodzące na rynku wywołują eskalację zjawisk konkurencyjnych [Krzyżanowska 2007, s.3]. Aby temu sprostać, przedsiębiorstwa poszukują nowych koncepcji działania zmierzających do wzmocnienia własnej pozycji. Wśród nich istotne znaczenie przypisuje się komunikacji marketingowej, która stanowi integralny instrument strategii marketingowej i praktycznej realizacji celów rynkowych przedsiębiorstwa. Zatem zarządzanie wizerunkiem przedsiębiorstwa, traktowanym jako narzędzie pozycjonowania go na konkurencyjnym rynku stanowi główny cel rozważań w wymiarze teoretycznym oraz praktycznym w odniesieniu do firmy Ozen Plus, działającej na rynku produkcji energii ekologicznych z odnawialnych źródeł energii i produkcji węgla drzewnego. (abstrakt oryginalny)
EN
Achieving of competitive advantage is an objective and aspirations of many companies, therefore the market changes cause an escalation of competitive events. [Krzyżanowska M. s. 3]. To meet this expectations, companies constantly seek for new activities, to make their own position stronger. Especially the marketing communication is of key importance. Marketing communication is a part of marketing strategy and practical realization of market's objectives. Management of an image of the company as positioning. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
242--253
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
  • OZEN Plus sp. z o.o.
Bibliografia
  • Adamus-Matuszyńska, A., 2010, Reputacja - nieuchwytna wartość firmy http://www.proto.pl/reputacja/artykuły [dostęp: 12.12.2011].
  • Antonides, G., Raaij W.F. van, 2003, Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • BIZNES PLAN dla inwestycji uruchomienia produkcji energii ekologicznych z odnawialnych źródeł energii - OZEN PLUS Sp. z o.o.
  • Black, S, 2001, Public relations, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
  • Budzyński, W., 1998a, Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  • Budzyński, W., 2008b, Wizerunek równoległy, Wydawnictwo VOLTEXT, Warszawa.
  • Butkiewicz, A., 2006, Wizerunek marki regionalnej i lokalnej, praca magisterska, Akademia Ekonomiczna, Wrocław, [maszynopis niepublikowany].
  • Fombbrun, C.J., Rindova, V., 1996, Who's Top and Who Decides? The social Construction of Corporate Reputation, New York University, Stem School of Business, Working Paper, New York.
  • Glinka, B., Gudkova, S., Przedsiębiorczość, Wolters Kluwer Polska Warszawa.
  • Gorynia, M., Łaźniewska, E. (red.), 2010, Kompendium wiedzy o konkurencyjności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Hajduk, G., http://www.rsi.podkarpackie.pl/praktyki/publikacje/zalesie/artykuly/006%20hajduk.pdf [dostęp: 12.12.2011].
  • Krzyżanowska, M., 2007, Nowoczesne koncepcje przewagi konkurencyjnej, Marketing i Rynek, nr 8.
  • Latała, M., 2009, Pozycjonowanie produktu i firmy, http://mfiles.pl/index.php/ Pozycjonowanie produktu i firmy,7.xi.2009 [dostęp: 12.12.2011].
  • Okonek, P., 2010, Wizerunek firmy w sieci - jak kreować i zarządzać marką w Internecie?, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa, http://www.structum.pl/czytelnia/Wizerunek-firmy-w-Intemecie.pdf [dostęp: 12.12.2011].
  • Pelsmacker, P. de, Geuens M., Bergh, J. van den, 2004, Marketing communication. A European perspective, FT Prentice Hall, Financial Times, Harlow.
  • Pogorzelski, J., 2007, Pozycjonowanie a strategiczne planowanie marketingowe, Marketing w Praktyce, nr 1.
  • Porter, M.E., 1992, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Skała, M., 2002, PR między Koderem a rzeczywistością, Marketing w Praktyce, nr 1.
  • Tkaczyk, J., 2002, Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa usługowego, w: Kierunki rozwoju marketingu usług, Wydawnictwo WSPiM, Chrzanów.
  • Wiktor, J.W., 2001, Tożsamość i wizerunek - wyznaczniki roli przedsiębiorstwa w procesie komunikacji marketingowej, w: Marketing u progu XXI wieku, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Wiktor, J.W., 2001, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212341

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.