PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 254--264
Tytuł artykułu

Kształtowanie wizerunku instytucji finansowych na przykładzie banków

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Image of Financial Institutions on the Example of Banks
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Instytucje finansowe świadczą usługi finansowe i dlatego muszą w szczególny sposób zadbać o pozytywny wizerunek. Przede wszystkim powinny wzbudzać zaufanie, stworzyć wizję solidnego, kompetentnego, fachowego przedsiębiorstwa. Celem pracy jest analiza wizerunku instytucji finansowych na przykładzie banków. Omówione zostaną pojęcia związanie z wizerunkiem takie jak czynniki kształtujące wizerunek w instytucjach świadczących usługi oraz przyczyny, dla których instytucje finansowe muszą w szczególny sposób dbać o swój wizerunek. W artykule zostaną też zawarte przykłady kształtowania wizerunku różnych banków. (abstrakt oryginalny)
EN
Financial institutions provide financial services and for this reason they must maintain particular care of the positive image. First of all they should raise trust, create a vision of solid, competent and professional company. This article aims to analyze the image shaping of the financial institutions such as banks. It will be discussed the concept of image, factors shaping the image of institutions providing services and why financial institutions must take particular care of their image. In the article there will be included examples of shaping image of different banks. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
254--264
Opis fizyczny
Twórcy
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie, Polska
Bibliografia
  • Alior Bank, www.aliorbank.pl [dostęp: 12.12.2011].
  • Altkorn, J., 2000, Wizualizacja firmy, Instytut Marketing, Kraków.
  • Bromley, D.B., 2001, Relationships between personal and corporate reputation, European Journal of Marketing, vol. 35, nr 3/4.
  • Grunig, J., 2001, Two way symmetrical public relations. Past, present, and future, w: Heath, R.L., Handbook of public relations, Sage.
  • Grzegorczyk, W., 2004, Marketing bankowy, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz.
  • Grzywacz, J., 2006, Podstawy bankowości, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  • Hanna, N., Dogde, M.R., 1997, Kształtowanie cen. Strategie procedury, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Jakubowska, A., 2010, Public relations w kształtowaniu wizerunku instytucji finansowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Kwiecień, A., 2010, Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Macierzyński, M., 2008, Public relations w bankowości wirtualnej, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa.
  • Ministerstwo Gospodarki, www.mg.gov.pl [dostęp: 12.12.2011].
  • Mruk, H., Rutkowski, I., 1994, Strategia produktu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Nicholas, R.F., 1999, Promocja i sprzedaż usług bankowych, Instytut Naukowo-Wydawniczy Olympus; CeiRB, Warszawa.
  • PKO Bank Polski, www.pkobp.pl [dostęp: 12.12.2011].
  • Pluta-Olearnik, M., 1999, Marketing usług bankowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Płonka, M., 2004, Marketing instytucji finansowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Rutkowski, I., 1996, Marketing wewnętrzny w działalności instytucji finansowych, w: Garczarczyk, I. (red.), Instytucje finansowe, marketing, przedsiębiorstwo. Konferencja naukowa, Rydzyna 28-29 października 1996 roku, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Katedra Badań Marketingowych, Poznań.
  • Sznajder, A., 1993, Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoja firmę, Businessman Book, Warszawa.
  • Ustawa z 29 sierpnia 1997 r. prawo bankowe - tekst jednolity, Dz.U. 1997, nr 140, poz. 939.
  • Wójcik, K., 2005, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo Placet, Warszawa.
  • Żyminkowski, T., 2004, Kształtowanie wizerunku banku, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212343

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.