PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 288--299
Tytuł artykułu

Marka jako narzędzie komunikacji marketingowej w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Brand as a Marketing Communication Tool under a Ban on Public Advertising - Example of the High-Proof Alcoholic Beverages
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Proces komunikowania przedsiębiorstwa z rynkiem stanowi kluczowy element działań marketingowych. W sektorze alkoholi wysokoprocentowych zagadnienie to jest niezwykle interesujące głównie ze względu na fakt, że objęty jest on całkowitym zakazem reklamy publicznej. Restrykcje dotyczące reklamy powodują, że nie ma możliwości komunikowania się z konsumentem na szeroką skalę, wobec czego do dyspozycji pozostają przede wszystkim instrumenty komunikowania związane z produktem, ceną i dystrybucją określane nieformalną komunikacją marketingową. Autorka artykułu stawia tezę, że w omawianym sektorze to marka staje się głównym narzędziem komunikacji marketingowej. (abstrakt oryginalny)
EN
The communication process between the company and the market constitutes a key element of marketing activities. In the high-proof alcoholic beverages sector the issue becomes even more important due to the fact that the product is under a state ban to be advertised publicly. The legal restrictions imposed on advertising make broad communication with customers impossible. Consequently, the major remaining communication tools that the producer has at its disposal include these related to the product price and distribution referred to as informal marketing communication. The author has formulated a research hypothesis according to which the brand takes the role of the main tool of the marketing communication within the sector in question. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
288--299
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Aaker, D.A., Joachimsthaler, E., 2000, Brand Leadership, The Free Press, New York.
  • Chernatony, L. de, 2003, Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Ghodeswar, B.M., 2008, Building Brand identity In competitive markets: a conceptual model, Journal of Produkt & Brand Management, vol. 17, iss. 1.
  • Kall, J., 2006, Istota marki, Integracja Europejska, marzec.
  • Kimpakorn, N., Tocquer, G., 2010, Sernice Brand equity and employee brand commitment, Journal of Services Marketing, vol. 24, iss. 5.
  • Kotler, P., 2004, Odpowiada na pytania na temat marketingu, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Kotler, P., Keller, K.L., 2006, Marketing Management 12e, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River.
  • Lazer, M., Culley, J.D., 1983, Marketing Management Foundations and Practices, Houghton Mifflin Co., Boston.
  • Lewandowski, J., 2011, Wódka Doktora Frankensteina, Rynki Alkoholowe, luty.
  • Miczmańska, K., 2010, Efekt kraju pochodzenia produktu a decyzje nabywcze konsumentów sektora alkoholi wysokoprocentowych, Roczniki Ekonomiczne, nr 3.
  • Garbarski, L. (red.), 2011, Marketing. Koncepcja skutecznych działań, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Mazurek-Łopacińska, K., 2003, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Sudoła, S., Szymczak, J. (red.), 1990, Testowanie opinii konsumentów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Verlegh, P.W.J., Steenkamp, J.-B., 1999, A Review and Meta-Analysis of Country-of-Origin Research, Journal of Economic Psychology, vol. 20.
  • Ward, S., Larry, L., Goldstein, J., What high-tech managers need to know about brands, Harvard Business Reviev, July-August, 1999.
  • Dobiegała-Korona, B., Doligalski, T. (red.), 2010, Zarządzanie wartością klient. Pomiar i strategie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212349

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.