PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 346--356
Tytuł artykułu

Działania promocyjne miasta Krakowa w oczach odwiedzających turystów : studium empiryczne

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Promotion Activities of the City of Krakow in the Eyes of Tourists : an Empirical Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na wstępie artykułu autor odwołał się do literatury przedmiotu wskazując na sposoby rozumienia promocji w kontekście marketingu, jak również marketingu terytorialnego. Równocześnie przytoczone zostały wybrane koncepcje narzędzi promocji jednostek przestrzenno-administracyjnych. W dalszej części pracy odwołano się do Strategii Promocji Krakowa na lata 2008-2012, która jest obecnie najważniejszym dokumentem strategicznym odnoszącym się do aktywności marketingowej miasta. W zasadniczej części pracy oparto się natomiast na danych zebranych przez autora w trakcie badań empirycznych przeprowadzonych w maju i czerwcu 2010 r. na 948 osobach odwiedzających miasto Kraków. Warto podkreślić, że zebrany wówczas materiał badawczy dotyczy zagadnień rzadko weryfikowanych empirycznie jak np. znajomość i percepcja różnorodnych instrumentów i materiałów promocyjnych miasta Krakowa w oczach turystów. (abstrakt oryginalny)
EN
In the initial part of the paper, the author refers to various definitions of promotion in marketing literature. This part includes a brief presentation of particular concepts of promotion. In the next part, the Promotion Strategy for Krakow (2008-2012) was introduced as the main city document adopting the marketing plans for the city. Last part of the paper was based on the empirical data gathered by the author during his own research that took place in May and June 2010. The conducted survey covered 948 people visiting Krakow at given time. It is worth mentioning that the gathered data refers to problems which have so far been rarely researched. The problems are: experience and perception of various city promotion materials by tourists. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
346--356
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Czornik, M., 1998, Promocja miasta, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice.
  • Elizagarate, V. de, 2008, Marketing de ciudades: Estrategias para el desarrollo de ciudades attractivas y competitivas en un mundo global - 2.a edicion, Ediciones Piramide y ESIC Editorial, Madrid.
  • Florek, M., 2007, Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Kałucki, J., 2010, Wakacyjne hity promocji miast i regionów, Rzeczpospolita, 16 września, http://www.rp.pl/artykul/99645,536374.html [dostęp: 25.10.2011].
  • Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V., 2002, Marketing. Podręcznik europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Langer, W., 2006, Strategiczny marketing w rozwoju jednostki terytorialnej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice.
  • Proszowska-Sala, A., Florek, M., 2010, Promocja miast. Nowa perspektywa, Stroer out of home media, Warszawa.
  • Strategia Promocji Krakowa na lata 2008-2012, http://www.bip.krakow.pl/_inc/rada/uchwaly/show_pdf.php?id=38334 [dostęp: 04.10.2011].
  • Szromnik, A., 2010, Marketing terytorialny - Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Wiktor, J.W., 2005, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212359

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.