PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 369--379
Tytuł artykułu

Public relations urzędu miasta na przykładzie miasta Chociwel

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
PR of a City Authority on Chociwel Municipality Example
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesny urząd miasta postrzegany jest nie tylko jako administrator terenu, ale także jako organizacja usługowa, inwestor, podmiot oferujący miejsca pracy oraz właściciel majątku. Oznacza to, że musi on komunikować się z różnymi grupami interesariuszy i dbać o tworzenie pozytywnych relacji, czemu służy public relations (PR), rozumiane jako sztuka osiągania harmonii z otoczeniem poprzez wzajemne zrozumienie oparte na prawdziwej i pełnej informacji. Na podstawie przeprowadzonej analizy stwierdzić można, że Urząd Miasta w Chociwlu stara się wdrożyć rynkowe zarządzanie instytucją wsparte odpowiednią komunikacją bowiem Urząd zorganizował takie narzędzia charakterystyczne dla PR, jak: gazeta lokalna, strona i telewizja internetowa, tablice ogłoszeń, ulotki i informatory, a wydatki na tę sferę wzrosły z 1,5% budżetu w 2006 do 4,5% w 2010 r. Wśród niedociągnięć, jakie wskazano w artykule, podać należy na przykład brak kontaktów z massmediami, brak muzeum miasta, jak i brak bazy danych osób chcących otrzymywać newsletter; a przede wszystkim brak specjalisty zajmującego się komunikacją z otoczeniem. Wydaje się więc, że wdrażanie PR w omawianym urzędzie, mimo wielu pozytywnych posunięć, jest dalekie od zakończenia. (abstrakt oryginalny)
EN
Contemporary municipality is not perceived only as administration authority, but also as a service organization, an investor, a body that offers work places, and also as an owner of property. To fulfill such functions, a city authority has to apply different ways of tying relationships with a milieu. This means that such institution like city authority must communicate its advantages and be concerned about good relationships with its audiences. Such a goal can be achieved by public relations (PR), understood as an art of reaching a harmony with a milieu by mutual understanding based on an authentic and full information. The aim of this paper is to conduct an analysis of PR tools implemented by an authority of Chociwel municipality and to assess its appropriateness. The research shows that the authority tries to implement wide communications channels supported by proper founds (expenses on communications soared from 1.5% of a year budget in 2006 to 4.5% in 2010). The authority took advantage of such PR tools as: local paper, www and the Internet TV, bulletin boards, flyers and brochures. Amongst shortcomings one should point for example lack of contacts (press conferences) with the mass media, lack of museum and lack of a inhabitants database willing to get a newsletter. It seems that implementation of PR is far from complete. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
369--379
Opis fizyczny
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Black, S., 2001, Public relations, Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Burnett, J.J., 2007, Non profit marketing best practices, John Wiley & Sons, New Jersey.
  • Duda, A., 2010, Public relations miast i regionów, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  • Falconi, T.M., 2006, How Big Is Public Relations (and Why Does It Matter)?, http://www.instituteforpr.org/wp-content/uploads/Falconi_Nov06.pdf [dostęp: 23.10.2011].
  • Goban-Klass, T., 1997, Public relations, czyli promocja reputacji, Wydawnictwo Business Press, Warszawa.
  • Gregory, A., 1997, The public relations process: A re-think, Journal of Communication Management, vol. 2, iss. 2.
  • Grunig, L.A., 2000, Public relations research: a tripartite model, International Journal of Corporate Communications, vol. 5, iss. 2.
  • Kotler, P., Lee, N., 2008, Marketing w sektorze publicznym, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Maćkowska, R., 2005, Znaczenie kreowania wizerunku samorządu terytorialnego, w: E. Hope (red.), Public relations instytucji użyteczności publicznej, Scientifing Publishing Group, Gdańsk.
  • Morley, M., 1980, Public relations, Education + Training, vol. 22, iss. 2.
  • Sargenat, A., 2004, Marketing w organizacji non profit, Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Ustawa z 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym, Dz.U., nr 16, poz. 95 z późniejszymi zmianami.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212363

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.