Warianty tytułu
Image Management of Healthcare Providers - New Challenges
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie zarysu dwóch alternatywnych podejść do zarządzania wizerunkiem placówek opieki zdrowotnej. Autorka omawia perspektywę funkcjonalną i relacyjną, poddając je analizie komparatywnej. Na przykładzie ośrodka transplantacji ukazuje jak te dwie odmienne koncepcje determinują zdefiniowanie publiczności, cele i zadania public relations, podejmowane aktywności oraz ich dopasowanie to struktury organizacji. (abstrakt oryginalny)
This paper focuses on providing a framework for understanding different approaches to image management in healthcare providers. The author discusses functional versus relational (co-creational) perspective in managing image of healthcare units. Using an example (improving rates of organ donation), the paper shows how these different perspectives influence definitions of "public", PR goals and objectives, activities undertaken, and how they fit into the organizational structure. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
402--411
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- Botan, C.H., Taylor, M., 2004, Public relations: state of the field, Journal of Communication: Special Issue on the state of the art in communication, vol. 54, no. 4.
- CBOS, 2009, Opinie o opiece zdrowotnej, kwiecień, Warszawa http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2009/K_055_09.PDF [dostęp: 26.09.2011].
- CBOS, 2010, Opinie o opiece zdrowotnej, wrzesień, Warszawa, http://badanie.cbos.pl/details.asp?q=a1&id=4263 [dostęp: 26.09.2011].
- Grunig, J.E., Hunt, T., 1994, Managing Public Relations, Holt, Rinehart & Winstion, New York.
- Guy, B., Williams, D.R., Aldridge, A., Roggenkamp, S.D., 2007, Approaches to organizing public relations functions in healthcare, Health Marketing Quarterly, http://hmq.hawortpress.com [dostęp: 14.09.2011].
- Parrington, M., Denny, D., Haeuser, J., Barto, J., 2005, Go the distance, Marketing Health Services, vol. 25, no. 4.
- Wise, K., 2001, Opportunities for public relations research in public health, Public Relations Review, vol. 27, no. 4.
- www.drugiezycie.org.pl/ [dostęp: 04.10.2011].
- www.dawca.pl [dostęp: 04.10.2011].
- www.transplantacjadarzycia.pl [dostęp: 04.10.2011].
- www.drugiezycie.org.pl [dostęp: 04.10.2011].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212409