PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 420--430
Tytuł artykułu

Kształtowanie wizerunku apteki w nowych uwarunkowaniach prawnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Pharmacy Image in the New Legal Environment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wizerunek apteki jest to ważny element budowania przewagi konkurencyjnej, decydujący często o pozyskaniu, bądź utracie pacjentów. Pacjenci chętniej kupują leki w aptekach im przyjaznych, gdzie spotkają się z szerokim asortymentem, miłym profesjonalnym personelem. Stają się jej lojalnymi klientami, chcą w niej nie tylko kupować leki, zasięgać porady farmaceutycznej, ale i korzystać z usług dodatkowych przez nią oferowanych. Właściwe zaplanowanie i wdrożenie instrumentów budowania wizerunku wpływa na pozycję konkurencyjną zajmowaną przez aptekę w swoim otoczeniu. Dobór instrumentów oraz sposobów ich stosowania zależy od samej apteki i musi wynikać ze strategii przyjętej przez osoby nią zarządzające. (abstrakt oryginalny)
EN
The image of the pharmacy is an important element of competitive advantage, often decisive for the acquisition or loss of patients. Patients prefer to buy their medicines in friendly pharmacies, where they can find pleasant professional staff. They become its loyal customers, they want not only to purchase drugs and seek for pharmaceutical advice, but also buy additional services offered. Proper planning and implementation of image-building instruments affects the competitive position occupied by a pharmacy in its neighborhood. Choice of instruments and methods of their use depends on the pharmacy and must be a result of the marketing strategy chosen by the people managing it. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
420--430
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Altkorn, J., 1999, Wizualizacja firmy, Instytut Marketingu, Kraków.
  • Altkorn, J., 2004, Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza.
  • Barałkiewicz, T., 2005, Dobry personel - marzenie każdego aptekarza, Forum Farmaceutyczne, nr 1.
  • Jakubowska, K., 2004, Apteka XXI wieku, Farmacja i Ja, nr 11.
  • Kopel, A., Kozak, E., 2005, Farmaceuta doskonały, VITAMINA C++, nr 8,
  • Mazurek, M., 2005, Doradztwo farmaceutyczne - podstawa lojalności, VITAMINA C++, nr 8.
  • Michalik, M., Mruk, H., 2003, Merchandising apteczny, Gazeta Farmaceutyczna, nr 10.
  • Mruk, H., 2005, Multifaicing instrumentem ekspozycji, Farmacja i Ja, nr 2.
  • Mruk, H., Michalik, M., Barałkiewicz, T., 2011, Marketingowe zarządzanie apteką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Olejnik, T., 2005, Pani Magister, proszę mi doradzić, Farmacja i Ja, nr 3.
  • Rozwadowska, B., 2002, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.
  • Szalonka, K., 2011, Opieka farmaceutyczna w ochronie zdrowia Polaków, Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Szymańska, A., 2005, Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Unimex Oficyna Wydawnicza, Wrocław.
  • Zgadło, E., 2005, Komunikacja w pracy aptekarza. Wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne, Biblioteka Naukowa Czasopisma Aptekarskiego.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212415

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.