PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 452--462
Tytuł artykułu

Studenci jako adresaci działań promocyjnych miast : na przykładzie Rzeszowa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Students as a Target of Promotional Activities of Cities (on the Example of Rzeszów)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie znaczenia, jakie odgrywają studenci (postrzegani jako grupa odbiorców w procesie komunikacji marketingowej) w działaniach promocyjnych polskich miast. Egzemplifikacja dokonana została na podstawie aktywności marketingowej Rzeszowa, który w zamierzeniu jego władz ma w przyszłości zajmować znaczącą pozycję na mapie ośrodków akademickich naszego kraju. Zaprezentowano kampanie promocyjne zrealizowane w okresie ostatnich lat dla stolicy województwa podkarpackiego. W tym kontekście wskazano rolę działań komunikacyjnych skierowanych do studentów. Tło empiryczne artykułu stanowią fragmenty wyników badania, jakie w 2010 r. przeprowadzone zostało wśród studentów Politechniki Rzeszowskiej. Badanie w ogólnym ujęciu dotyczyło wizerunku Rzeszowa, a jego część poświęcona została ocenie działań promocyjnych miasta adresowanych do młodzieży akademickiej. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to indicate the importance of students (perceived as a group of recipients in the process of marketing communication) for the promotional activities of Polish cities. Exemplification was made on the basis of marketing activities of Rzeszów (the capital of Podkarpackie Voivodeship). In future, the authorities of the city intend to take a significant place on the academic map of Poland. The author also presents the promotional campaigns carried out by Rzeszów in recent years. In this context, the role of communication activities for students was shown. The empirical background of the article are the results of the study, conducted among students of Rzeszow University of Technology in 2010. In general, the study concerned the image of Rzeszów, and its part was devoted to the evaluation of promotional activities targeted for students. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
452--462
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Domański, T. (red.), 2011, Marketing akademicki. Rola uniwersytetów w promocji miast i regionów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Liczba studentów na uczelniach wyższych, 2010, http://www.rzeszow.pl/miasto-rzeszow/dane-statystyczne/liczba-studentow-na-uczelniach-wyzszych [dostęp: 13.11.2011].
  • Markowski, T., Drzazga, D., 2008, Rola wyższych uczelni w rozwoju społeczno-gospodarczym i przestrzennym miast, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Polska Akademia Nauk, Warszawa.
  • Miasta w liczbach 2009, 2011, Główny Urząd Statystyczny, Urząd Statystyczny w Poznaniu, Warszawa.
  • Notatka na temat szkół wyższych w Polsce, 2010, Główny Urząd Statystyczny, Urząd Statystyczny w Gdańsku, http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_e_not_nt_szkol_wyzszych_w_Polsce.pdf [dostęp: 13.11.2011].
  • Strategia Marki Rzeszów na lata 2009-2013 oraz Program Promocji Miasta Rzeszowa na lata 2009-2013, 2008, http://bip.erzeszow.pl/plany-i-programy/1822,strategii-marki-rzesz-w-na-lata-2008-2013-oraz-programu-promocji-miasta-rzeszowa-na-lata-2009-2013.html [dostęp: 20.11.2011].
  • Uwarunkowania przyszłego rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce. Globalizacja, demografia i zmiany społeczno-gospodarcze w Polsce, 2009, Ernst & Young Business Advisory, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową http://www.nauka.gov.pl/fileadmin/user_upload/Finansowanie/fundusze_europejskie/PO_KL/Projekty_systemowe/20100727_Etap_2_uwarunkowania_rozwoju_SW_globalizacja_demografia_i_zmiany.pdf [dostęp: 19.11.2011].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212427

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.