PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 476--486
Tytuł artykułu

Komunikacja rynkowa w aspekcie zjawiska etnocentryzmu konsumenckiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Communications in the Aspect of Consumer Ethnocentrism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono problemy, które pojawiły się przy tworzeniu komunikatów marketingowych uwzględniających postawy i zachowania konsumenckie dotyczące nabywania produktów ze względu na ich pochodzenie. Postawy te są formami świadomej konsumpcji zorientowanej na miejsca pochodzenia towarów. W artykule poruszono kwestie kreowania komunikatów marketingowych w celu lepszego dopasowania oferty do oczekiwań konsumentów. Przytoczono również wyniki badań dotyczących preferencji zakupowych konsumentów z uwzględnieniem omawianych aspektów. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents problems of creation of marketing messages that consider consumer's attitudes and behavior regarding the purchase of products because of their origin. These attitudes are forms of conscious consumption concentrated on place of origin. The article describes problems of creating marketing messages to better match the offer to the consumer expectations. It has also quoted the results of research on consumer shopping preferences with regard to described aspects. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
476--486
Opis fizyczny
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Altkorn, J., 1999, Strategia marki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Beverland M., Lindgreen A., 2002, Using country of origin in strategy: The importance of context and strategic action, Journal of Brand Management, vol. 10.
  • Bhaskaran, S., Sukumaran, N., 2007, Contextual and methodological issues in COO studies, Marketing Intelligence & Planning, vol. 25, no. 1.
  • Brijs, K., 2006, Unravelling country-of-origin. Semiotic as a theoretical basis for a meaning-centred approach towards country-of origin effects, PhD Thesis, University of Has selt, https://doclib.uhasselt.be/dspace/bitstream/1942/1819/1/unraco.pdf [dostęp: 12.12.2011].
  • Dyrda, M., 2010, Etnocentryzm konsumencki w Polsce - aspekty marketingowe, Marketing i Rynek, nr 4.
  • Falkowski, A., Tyszka, T., 2009, Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Figiel, A., 2004, Etnocentryzm konsumencki, produkty krajowe i zagraniczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Hereźniak, M., 2011, Marka narodowa. Jak skutecznie budować reputację kraju, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Kaczmarek, A., 2003, Big Mac, made in Poland, Marketing News, http://www.marketing-news.pl/article.php?art=72 [dostęp: 12.12.2011].
  • Orth, U.R., Firbasova, Z., 2003, The role of consumer ethnocentrism in food product evaluation, Agribusiness, vol. 19, no. 2.
  • Pecotich, A., Rosenthal, M.J., 200, Country of origin, quality, brand and consumer ethnocentrism, Journal of Global Marketing, vol. 15, no. 2.
  • Sharma, S., Shimp, T.A., Shin, J., 1995, Consumer ethnocentrism: a test of antecedents and moderators, Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 23, no. 1.
  • Szymula, M., 2008, Dobre, bo polskie?, Marketing News, http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=822 [dostęp: 12.12.2011].
  • Tumiłowicz, B., 2008, Wódka? Jeżeli tak, to polska, Przegląd, nr 6.
  • www.atlas.com.pl [dostęp: 12.12.2011].
  • www.brief4poland.pl [dostęp: 12.12.2011].
  • www.rynki.pl [dostęp: 12.12.2011].
  • www.tnsglobal.pl [dostęp: 12.12.2011].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212433

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.