PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 531--541
Tytuł artykułu

Środki perswazji w reklamach żywności prozdrowotnej na przykładzie kampanii społecznych zachęcających do spożywania ryb

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tools of Persuasion in Health-Oriented Food Advertisements on the Example of Social Campaigns Encouraging the Consumption of Fish
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Reklamy promujące żywność prozdrowotną w tym reklamy zachęcające do zwiększenia spożycia ryb, współfinansowane ze środków unijnych są przykładami reklam społecznych, nieodwołujących się do szoku jako narzędzia wywoływania emocji, lecz do pozytywnych emocji. Wśród wykorzystywanych w nich narzędzi perswazji znajdują się te charakterystyczne dla reklam komercyjnych. Wykorzystane w tych reklamach środki perswazji zostały poddane analizie i ocenie w przedstawionym artykule. (abstrakt oryginalny)
EN
Advertisements encouraging increase in the consumption of fish, co-financed from EU funds are examples of social advertising used as a tool to induce emotions, but referring to those positive. These commercials use tools of persuasion that are typical for commercial advertising. Tools of persuasion used in these commercials has been reviewed and evaluated in the presented article. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
531--541
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
  • Albin, K., 2000, Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Awdiejew, A., 2010, Podstawowe komponenty procesu reklamowego, w: Bogołębska, B., Worsowicz, M. (red.), Styl, dyskurs, media, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Benicewicz-Miazga, A., 2005, Grafika w biznesie, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Bralczyk, J., 1999, O językowych zwyczajach polskiej reklamy, w: Pisarek, W. (red.) Polszczyzna 2000. Orędzie o stanie języka na przełomie tysiącleci, Ośrodek Badań Prasoznawczych. Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
  • Cialdini, R., 2001, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Curyło, A., 2006, Wpływ kontekstu na interpretację znaczenia ekspresywnego wypowiedzi i jej funkcję strategiczną w rozmowie. Interpretacja wypowiedzi publicznej prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego: "Tygodnik «Wprost» to mutacja Urzędu Bezpieczeństwa" w odniesieniu do różnych typów kontekstu, w: Kamińska-Szmaj, I., Piekot, T., Zaśko-Zielińska, M. (red.), Oblicza komunikacji. Perspektywy badań nad tekstem, dyskursem i komunikacją, t. 1, Krakowskie Towarzystwo Popularyzowania Wiedzy o Komunikacji Językowej "Tertium", Kraków.
  • Dobek-Ostrowska, B., 2006, Komunikowanie polityczne i publiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Doliński, D., 2005, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Dubisz, S. (red.), 2003, Uniwersalny słownik języka polskiego, t. 4, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Dybalska, R., 2006, "Propaganda dobrych serc", czyli co zrobić z reklamą społeczną?, w: Kamińska-Szmaj, I., Piekot, T., Zaśko-Zielińska, M. (red.), Oblicza komunikacji. Perspektywy badań nad tekstem, dyskursem i komunikacją, t. 1, Krakowskie Towarzystwo Popularyzowania Wiedzy o Komunikacji Językowej "Tertium", Kraków.
  • Ewaluacja on-going działań informacyjno-promocyjnych i szkoleniowych Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013". Raport końcowy, 2010, Agrotec Polska Sp. z o.o., http://www.minrol.gov.pl/pol/Wsparcie-rolnictwa-i-rybolowstwa/PO-RYBY-2007-2013/Kontrola-monitoring-sprawozdawczosc-PO-RYBY-2007-2013 [dostęp: 12.12.2011].
  • Maison, D., Maliszewski, N., Co to jest reklama społeczna? http://www.wasilewski.com.pl/pdf_static/propaganda-9-16.pdf [dostep: 12.12.2011].
  • Seremak-Bulge, J., 2010, Rynek i spożycie ryb w latach 2009-2010 http://www.sprl.pl/doc/konf2010/rynek.pdf [dostęp: 12.12.2011].
  • Szczęsna, E., 2007, Poetyka mediów. Polisemiotyczność, dygitalizacja, reklama, Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • Zestawienie nagrodzonych agencji reklamowych, 2009 http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/-,effie-zestawienie-nagrodzonych-agencji-reklamowych,33709,2,1,1.html [dostęp: 12.12.2011].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212447

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.