PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 234 Strategie i logistyka w sektorze usług : logistyka w nietypowych zastosowaniach | 29--39
Tytuł artykułu

Nowoczesne modele biznesu w logistyce

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Modern Business Models in Logistics
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu zdefiniowano pojęcie nowoczesnego modelu biznesowego. Wskazano na kluczowe zmiany zachodzące na rynku usług logistycznych i ich konsekwencje dla przedsiębiorstw oraz łańcuchów dostaw. W efekcie zaproponowano zmianę podejścia do pojęcia nowoczesnego modelu biznesowego w logistyce. W celu udokumentowania zmian przytoczono wyniki badań przedsiębiorstw, prowadzonych w środowisku globalnym. Zwrócono uwagę na fakt, iż proces zmiany modelu biznesu jest dopiero w fazie początkowej i dotyczy niewielkiej grupy firm, zwiększa się natomiast presja otoczenia na zachowania przedsiębiorstw. Istotnym elementem powodzenia zmian będzie, zdaniem autorki, uwzględnienie w większym stopniu czynników kulturowych, przywództwa i sposobu organizacji pracy niż czynników materialnych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article defines a concept of modern business model. The author pointed the crucial changes on the logistic market as well as their consequences for the enterprises' acting and delivery supply chains. The thesis was formulated as a subject of author's considerations: "logistic firms and supply chains, in which the companies take part, as a result of dynamic changes occurring on the market in frames of necessity to communicate with consumers, search for new (modern) business models, which allow for the quick reaction (even in advance) to clients' needs." To prove such a thesis the author referred to the global research. She also paid attention to the fact that the process of changes of business model is currently at the early stage and refers not to a large group of firms. However, the pressure of the society on companies' actions is more and more significant. The key element of success is to focus more on cultural and leadership factors as well as on a way of organization than material factors. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Akerlof G.A., Shiller R.J., Zwierzęce instynkty. Czy ludzka psychika napędza globalną gospodarkę i jaki to ma wpływ na przemiany światowego kapitalizmu?, Studio Emka, Warszawa 2010.
  • Avery G.C., Przywództwo w organizacji. Paradygmaty i studia przypadków, PWE, Warszawa 2009.
  • Barney D., Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2008.
  • Baumeister R.F., Zwierzę kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.
  • Best Global Brands 2010, www.interbrand.com/en/knowledge/best-global-brands/best-global-brands- 2008/best-global-brands-2010.aspx.
  • Casadesus-Masanell R., Ricart J.E., Jak skonstruować zwycięski model biznesowy, "Harvard Business Review Polska", wrzesień 2011.
  • Christopher M., Peck H., Logistyka marketingowa, PWE, Warszawa 2005.
  • Giddens A., Stanowienie społeczeństwa. Zarys teorii strukturyzacji, tłum. S. Amsterdamski, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2003.
  • Gidenns A., Beck U., Lash S., Modernizacja refleksyjna. Polityka, tradycja i estetyka w porządku społecznym nowoczesności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  • Gleick J., Chaos: Making a New Science, Cardinal, London 1987.
  • Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2008.
  • Harrison A., Hoek R. van, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010.
  • Malik Y., Niemeyer A., Ruwandi B., Building the supply chain of the future, mckinseyquaterly.com, January 2011.
  • McKinsey conversations with global leaders: Jim Owens of Caterpillar, mckinseyquaterly.com, November 2010.
  • Schermerhorn J.R., Jr., Zarządzanie, PWE, Warszawa 2010.
  • Tapscott D., Williams A.D., Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • The 2011 Global Supply Chain Agenda. Market and demand volatility drives the need for supply chain visibility, Cap Gemini Consulting 2011.
  • Transportation Management Report 2011, Cap Gemini Consulting 2011.
  • Wheatley M.J., Leadership and the New Science: Discovering Order in a Chaotic World, Berrett- -Koehler, San Francisco 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212509

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.