PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 20 | 29--39
Tytuł artykułu

Kapitał społeczny jako zasób strategiczny małej firmy

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Małe i średnie przedsiębiorstwa to siła napędowa współczesnej gospodarki: kreują nowe stanowiska pracy, innowacje, aktywizują regiony, zagospodarowują nisze rynkowe, są narzędziem samorealizacji. Wśród nich (ale także i dużych) szczególne miejsce zajmują firmy rodzinne, stanowiące około od 60% do 95% ogólnej liczby firm w USA, Europie, zachodniej Azji. W Polsce przedsiębiorczość rodzinna zaczęła się odradzać po 1989 roku. Firmy rodzinne wyróżniają się licznymi atrybutami, tak ekonomicznymi, jak i społecznymi. Ich wartość zawiera się w spoistości relacji międzyludzkich, sile więzi społecznych, które służą interesom społecznym, a nie wyłącznie grupowym i indywidualnym, innymi słowy - w kapitale społecznym, który tworzą. (abstrakt oryginalny)
EN
Small and medium-sized businesses are a lifeblood of the modern economy: they create new jobs, innovations, activate regions which are managing their market niches, they are a tool for self-realization. Among them, (but also large ones) a special place have family-owned companies, representing approximately 60% to 95% of the total number of companies in the U.S., Europe and western Asia. In Poland, family enterprises began to revive after 1989. Family businesses are characterized by numerous economic and social attributes. Their value is in the relationships of tenacity, strength of social ties, which serve the interests of society and not only group individuals, in other words - in the social capital that they create. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
29--39
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
  • Gruszecki T., Współczesne teorie przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Gudkowa S., Determinanty rozwoju mikroprzedsiębiorstw, "Master of Business Administration" 2007, nr 3.
  • Jeżak J., Przedsiębiorczość rodzinna - nowy obszar badań w zarządzaniu strategicznym, [w:] Jagoda H., Lichtarski J. (red.), Kierunki i dylematy rozwoju nauki i praktyki zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2010.
  • Kleszczewska K., Strategie działania przedsiębiorstw rodzinnych, "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie" 2010, nr 1.
  • Leenders M., Watras E., Wybór priorytetów w firmach rodzinnych, "Zarządzanie na Świecie" 2004, nr 4.
  • Piasecki B., Ekonomika i zarządzanie małą firmą, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź, 2001.
  • Piocha S., Gabryszak R., Ekonomia menedżerska dla MSP w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2008.
  • Skowronek-Mielcarek A., Małe i średnie przedsiębiorstwa - fundament polskiej gospodarki, "Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów", SGH, Warszawa 2010, nr 76.
  • Sztompka P, Zaufanie, Wydawnictwo Znak, Kraków 2007.
  • Wilk A., Peter Drucker a współczesne zarządzanie, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2006, nr 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212521

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.