PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 234 Strategie i logistyka w sektorze usług : logistyka w nietypowych zastosowaniach | 60--72
Tytuł artykułu

Czynnik ludzki jako element jakości zarządzania logistycznego w firmach usługowych

Warianty tytułu
Human Factor as a Determinant of Logistic Management Quality in Service Sector Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Burzliwy rozwój sektora usług w gospodarce stawia wysokie wymogi zasobom ludzkim. Specyficzne cechy działalności usługowej sprawiają, że wysokie wymogi stawiane są także w zakresie jakości firm usługowych. Zasoby ludzkie odgrywają również istotną rolę w zarządzaniu logistycznym w firmach usługowych, opierającym się na procesach koordynacyjnych w zarządzaniu zdolnością przerobową, czasem operacji oraz kształtowaniem innowacyjnych kanałów dystrybucji usług. Ze względu na ową odmienność zarządzania logistycznego, opartego na intensywnych relacjach międzyludzkich, szeroki zakres wykorzystania czynnika ludzkiego opiera się na różnych formach wiedzy, buduje kapitał społeczny firm usługowych i jest podstawą kształtowania określonej specyfiki kultury organizacyjnej. (abstrakt oryginalny)
EN
Dynamic growth of service sector in economy creates high requirements for human resources. Specific features of service operations, their large diversification, strong interaction with customers, dependence on the qualities of people working in service sector and lack of "service inventory" - all that imposes high requirements for a proper service quality. Human resources play also an important part in logistic management in service companies with its focus on coordination of capacity management, times of operations and structuring of innovative distribution channels. Due to the different profile of logistic management in services, the wide scope of participation of human factor is based on different forms of knowledge, build up the social capital of service sector companies and underpins the process of creation of their organizational culture. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Armistead C., The Future of Services Management, Kogan Page, London 1994.
  • Bank J., Zarządzanie przez jakość, Gebethner i Ska, Warszawa 1996.
  • Barney J., Firm's resources and sustained competitive advantage, "Journal of Management" 1991, Vol. 17, No. 1.
  • Bassett G., Operations Management for Service Industries. Competing in the Service Era, Quorum Books, Westport, Connecticut 1992.
  • Berry L.L., Parasuraman A., Marketing Services: The Quality Imperative, The Free Press, New York 1991.
  • Crosby Ph.B., Quality without Tears, The Art of Hassle-Free Management, A Plume Book. McGraw Hill Book Co., New York 1984.
  • Daugherty P.J., Lusch R.F., Myers M.B., Griffith D.A., Linking compensation and retention, "Supply Chain Management Review" 2002, Vol. 4, No. 4.
  • Drucker P.F., Managing in Turbulent Times, Harper Colon Books, New York 1985.
  • Feigenbaum A.V., Total Quality Control, McGraw-Hill, New York 1991.
  • Gronross Ch., Service Management and Marketing: Moments of Truth in Service Competition, Lexington Books, Lexington 1990.
  • ISO 31000 Risk management - Principles and guidelines, International Organization for Standardization, Geneva 2009.
  • Kisperska-Moroń D. (red.), Czynniki rozwoju wirtualnych łańcuchów dostaw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2009.
  • Kisperska-Moroń D., Zasoby ludzkie w logistyce, [w:] D. Kisperska-Moroń, S. Krzyżaniak (red.), Logistyka, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2009.
  • Kisperska-Moroń D., Płaczek E., Piniecki R., Zarządzanie logistyczne w firmach usługowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2003.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  • Koźmiński A.K., Zarządzanie wiedzą warunkiem konkurencyjności gospodarki i firmy, "Prakseologia" 2001, nr 141.
  • Lisowski J.L., Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2004.
  • Lovelock Ch.H., Managing Services. Marketing, Operations, and Human Resources, Prentice-Hall International, Englewood Cliffs 1992.
  • Morawski W., Fale globalizacji i globalne rządzenie, [w:] W. Kieżun (red.), Krytycznie i twórczo o zarządzaniu, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.
  • Parasuraman A., Zeithaml V.A., Berry L.L., A conceptual model of service quality and its implications for future research, "Journal of Marketing" 1985, Fall.
  • Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1996.
  • Pluta-Olearnik M., Marketing usług, PWE, Warszawa 1994.
  • PN-EN ISO 9000 Systemy zarządzania jakością - podstawy i terminologia, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa 2006.
  • Smith P.A., Logistics in Service Industries, Council of Logistics Management, Oak Brook 1991.
  • Zapłata S., Kaźmierczak M., Ryzyko, ciągłość biznesu, odpowiedzialność społeczna. Nowoczesne koncepcje zarządzania, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.
  • Zenz G.J., Purchasing and the Management of Materials, John Wiley & Sons, New York 1994.
  • Żurawik B., Żurawik W., Marketing bankowy, PWE, Warszawa 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212579

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.