PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 234 Strategie i logistyka w sektorze usług : logistyka w nietypowych zastosowaniach | 73--81
Tytuł artykułu

Efektywność procesów logistycznych w strategii zarządzania przedsiębiorstwem

Warianty tytułu
Effectiveness of Logistic Processes in the Strategy of Enterprise Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Koncepcja zarządzania wartością w sposób wymierny powiązana jest procesami logistycznymi w całym łańcuchu dostaw. Integracja łańcucha dostaw sprawia, że podstawowe czynniki: klienci, produkt, procesy i zasoby stanowią system wzajemnych zależności podmiotów, umożliwiający w efekcie poprawę wyników przedsiębiorstw i osiągnięcie pozycji konkurencyjnej. Efektywność procesów logistycznych wpływa więc na tworzenie wartości zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i dla klienta, co wyraża się ustaleniem wartości produktu i wartości klienta, zwłaszcza odnosi się to do sektora usług. (abstrakt oryginalny)
EN
The concept of value management in a measurable method is connected with logistic processes in the whole chain of deliveries. The deliveries chain integration causes that the basic factors such as: customers, products, processes and supplies present the system of entities of mutual interrelations and finally help companies improve' results and achieve competitive position. Thus the logistic processes effectiveness influences the company value creation for a company as well as for a customer. It is reflected in establishing a product and a customer value, especially in services sector. (original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
  • Blaik P., Efektywność zarządzania logistyczno-marketingowego i podstawy jej kształtowania, [w:] M. Sołtysik (red.), Kierunki rozwoju logistyki w Polsce w świetle tendencji światowych, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2004.
  • Blaik P., Logistyczno-marketingowy łańcuch tworzenia wartości jako systemowa determinanta efektywności zarządzania, [w:] J. Witkowski (red.), Logistyka przedsiębiorstw w warunkach przemian, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 944, Wrocław 2002.
  • Caputa W., Total Productive Maintenance w procesie budowania kapitału klienta, [w:] W. Caputa, D. Szwajca (red.), Zarządzanie kosztami podmiotów gospodarczych w okresie dekoniunktury, Wyd. CeDeWu.pl, Warszawa 2009.
  • Czarnecki J., Współczesne zarządzanie, [w:] I. Sobańska (red.), Rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza. Najnowsze tendencje, procedury i ich zastosowanie w przedsiębiorstwach, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2006.
  • Dudycz T., Zarządzanie wartością przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2005.
  • Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2003.
  • Hicks J.H., Szkice z teorii pieniądza i teorii wzrostu, PWN, Warszawa 1987.
  • Jabłoński A., Jabłoński M., Strategiczna Karta Wyników (Balanced Scorecard). Teoria i praktyka, Wyd. Difin, Warszawa 2011.
  • Kowalska K., Controlling w logistyce przedsiębiorstwa, [w:] K. Kowalska (red.), Controlling w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2001.
  • Nowicka-Skowron M., Pomiar funkcjonowania łańcucha dostaw, [w:] D. Kisperska-Moroń, S. Krzyżaniak (red.), Logistyka, Biblioteka Logistyka, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2009.
  • Stawiarska E., Proces kształtowania efektywnych relacji z klientami przedsiębiorstwa, [w:] W. Caputa, D. Szwajca (red.), Zarządzanie kosztami podmiotów gospodarczych w okresie dekoniunktury, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2009.
  • Śliwczyński B., Controlling w zarządzaniu logistyką, Wyd. Wyższej Szkoły Logistyki, Poznań 2007.
  • Woźniak H., Ewolucja łańcuchów dostaw, \"Logistyka\" 2008, nr 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212623

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.