PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 32 | 238--259
Tytuł artykułu

Wpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Fizyczne oddalenie miejsca zakupu i konsumpcji turystycznej sprawia, że podjęcie decyzji o zakupie możliwe jest tylko dzięki istnieniu cech zaufania, wspomaganych odpowiednim poziomem jakości informacji. Przez długi czas podstawowym sposobem ograniczania luki informacyjnej na rynku turystycznym było istnienie usług pośrednictwa.Współcześnie metody multimedialne i skomputeryzowane narzędzia marketingowe pozwalają coraz sugestywniej kreować wyobrażenia o wakacjach i konkretnych usługach. Służą temu znaczniej lepiej niż tradycyjne katalogi i sprzedawcy w kantorach. Nic więc dziwnego, że w tej części systemów wartości, w których decyzje nabywcze podejmowane są na podstawie informacji, rynek turystyczny ulega wirtualizacji. Zjawisko to zostało spotęgowane popularnością portali społecznościowych i for dyskusyjnych, na których najbardziej cenionym źródłem informacji o usługach i miejscach docelowych podróży stają się opinie innych usługobiorców, a nie przekaz kontrolowany przez usługodawców. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań biznesu elektronicznego stało się jednym z kluczowych aspektów funkcjonowania branży turystycznej.
EN
The links between tourism suppliers and their potential customers have always been imperfect. Tourism intermediaries exist to improve distribution by bringing buyers and sellers together. Due to the complex nature of tourism product, the Internet revolution, and high reliance on a service component, information is becoming one of the most important flows in the distribution channels of tourism products. It represents the products and therefore helps customers to make a decision about the purchase. Technological turbulence re-engineers the distribution of products and information - the ties between supply and demand are getting closer due to the global Internet access. As long as tour operators are able to supply value added to the tourism product, their position in the tourism market seems to be safe. However, the situation of travel agencies is becoming increasingly difficult as the ICT offers an effective tool to dynamic package specialized products skipping the services of traditional travel agencies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
238--259
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Bitner M., Booms B., Trends in Travel and Tourism Marketing: the Changing Structure of Distribution Channels, "Journal of Travel Research" 1982, 20(4).
  • Bloom R., Wirtualny bazar. Od jedwabnego szlaku po szlak elektroniczny, Wyd. Liber, Warszawa 2001.
  • Buhalis D., eTourism: Information Technology for Strategic Tourism Management, "Financial Times", Prentice Hall, Harlow 2003.
  • Buhalis D., Strategic Use of Information Technologies in the Tourism Industry, "Tourism Management" 1998, Vol. 19, No 6.
  • Buhalis D., Ujma D., Pośrednicy turystyczni a tworzenie wartości, [w:] Turystyka w badaniach naukowych, red. R. Winiarski, W. Alejziak, Wyd. AWF w Krakowie, Kraków-Rzeszów 2005.
  • Cooper C. i in., Tourism Principles and Practices, 3rd ed., Pearson, London 2005.
  • Evens G., Peacock M., A Comparative Study of ICT, Tourism and Hospitality SMEs in Europe, [w:] Information and Communication Technologies in Tourism, eds. D. Buhalis, W. Schertler, Conference Proceedings of the Enter Conference, Springer, Wiedeń 2000.
  • Gaworecki W., Turystyka, PWE, Warszawa 1998.
  • Holloway J.Ch., The Business of Tourism, wyd. 3, Pitman Publishing, London 1990.
  • Internet wspiera sprzedaż usług turystycznych offline (http://travelmedia.pl/internet-wspiera-sprzedazuslugturystycznych-offline.html), 20.05.2011.
  • Laws E., Managing Package Tourism: Relationships, Responsibilities and Service Quality in the Inclusive Holiday Industry, International Thomson Business Press, London 1997.
  • Marek R., Internet w biurach podróży, Turystyka Małopolska.pl, http://turystykamalopolska.pl/247/internet _w_biurach_podrozy,1349. html, 9.05.2011.
  • Medlik S., Leksykon podróży, turystyki i hotelarstwa, PWN, Warszawa 1995.
  • Nalazek M., Internetowe kanały dystrybucji na rynku turystycznym, Difin, Warszawa 2010.
  • Polacy podróżują wykorzystując internet, http://www.tnsglobal.pl/biuro_prasowe/informacje_prasowe /2010/2010-01/wid/6451, 9.05.2011.
  • Przedsiębiorstwo turystyczne na rynku, red. A. Rapacz, AE we Wrocławiu, Wrocław 1998.
  • Sigalla M. i in., The Diffusion and Application of Multimedia in the Tourism and Hospitality Industries, [w:] Information and Communication Technologies in Tourism, eds. D. Buhalis, W. Schertler, Conference Proceedings of the Enter Conference, Springer, Wiedeń 2000.
  • Structure, Performance and Competitiveness of European Tourism and its Enterprises, Office for Official Publications of the European Communities, Luxemburg 2003.
  • Tourism Distribution Channels: Practices, Issue and Transformations, red. D. Buhalis, E. Laws, Continuum, London 2001.
  • Tourism Information Technology, C.A.B. International, Wallingford 1997.
  • Ustawa z dn. 29 sierpnia 1997 r., tekst jednolity Dz.U. 122/2000.
  • Yale P., Działalność touroperatorska, Wyd. "Wiedza i Życie", Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212655

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.