PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 8 | 13--21
Tytuł artykułu

Społeczna i ekologiczna odpowiedzialność konsumentów

Warianty tytułu
Social and Ecological Consumers Resposibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest omówienie przesłanek i założeń koncepcji CSR oraz ECSR a następnie) pokazanie w jaki sposób wdrożenie mechanizmów społecznej i ekologicznej odpowiedzialności konsumentów determinuje skuteczność implementacji CSR i ECSR. W konkluzjach artykułu wskazuje się na konieczność przeprowadzenia wielowymiarowych badań konsumentów, pozwalających na zdefiniowanie determinant skuteczności wdrażania założeń społecznej i ekologicznej odpowiedzialności konsumentów. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
13--21
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Chodyński A. (2008), Jabłoński A., Jabłoński M., Environmental Corporate Social Responsibility (ECSR ) - koncepcja strategiczna budowy wartości firmy oparta na kryteriach ekologicznych, Przegląd Organizacji nr. 3.
  • Cyfert Sz., Krzakiewicz K. (2009), Nauka o organizacji, TNOiK, Poznań.
  • Drucker P.F. (1994), Praktyka zarządzania, Czytelnik, Kraków.
  • Falkowski A., Tyszka T. (2009), Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Gustafson J. (2007), Czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu?, Biznes, tom 1, Zarządzanie firmą, część 1, PWN, Warszawa.
  • Handy Ch. (2007), Jaki jest cel istnienia firm?, zbiór artykułów wydawnictwa Harward Business Review, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Helion, Gliwice.
  • Jurek M., Kornacka D. (2000), Aktualność teorii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa Przegląd Organizacji nr. 5.
  • Kaku R. (2007), Ścieżka kyosei, zbiór artykułów wydawnictwa Harward Business Review Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Helion, Gliwice.
  • Mitchell R.K., Agle B.R., Wood D.J. (1997), Toward a Theory of Stakeholder Identification and Salience: Defining The Principle of who and what Really Counts, Academy of Management Review.
  • Noga A. (1994), Cele przedsiębiorstwa. Kontrowersje teoretyczne, Ekonomista nr. 6.
  • Prahalad C. K. , Hammond A. (2007), Jak obsługiwać biednych i dobrze na tym zarabiać ?, zbiór artykułów wydawnictwa Harward Business Review, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Helion, Gliwice.
  • Simon H. A. (1959), Theories of decision-making in economics and behavioral science, American Economic Review.
  • Surdyk J. (2007), CSR: więcej niż PR dążenie do osiągnięcia długofalowej przewagi konkurencyjnej, Biznes, tom 1, Zarządzanie firmą, część 1, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212699

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.