Warianty tytułu
Training as a Method of Developing Competencies
Języki publikacji
Abstrakty
Głównym celem artykułu, jest wskazanie na czynniki determinujące sukces szkolenia jako narzędzia doskonalenia kompetencji pracowniczych. Bazując na dostępnych badaniach i przeglądzie literatury, autorka wskazuje jak poszczególne elementy procesu, a także podmioty zaangażowane w proces wpływają na jego ostateczny wynik jakim ma być podniesienie kompetencji uczestników. (abstrakt oryginalny)
The main aim of this article is to demonstrate the factors determining the success of a training which is a tool for developing employees' competences. Basing her knowledge on the research available and literature overview, the author demonstrates how particular elements of a process, as well as the entities involved, influence the results, which should be gaining higher level of the participants' competences. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
43--51
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- A. Andrzejczak, Projektowanie i realizacja szkoleń, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.
- G. Bartkowiak, Orientacja nastawiona na rozwój i uczenie się osób zatrudnionych w organizacji, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 1999.
- P. Berłowski, Szkolić nie każdy może, Personel i Zarządzanie, nr 11/2007, http://personel.infor.pi/archiwum/2007/11/003000200, Szkolic-nie-kazdy-moze.html.
- S. Borkowska, Strategia rozwoju firmy a szkolenie pracowników, w: Szkolenia i rozwój pracowników a sukces firmy, A. Ludwiczyński (red.). Polska Fundacja Promocji Kadr, Warszawa 1999.
- A. Broda, A. Lenart, Projekt badawczy "Diagnoza luk kompetencyjnych trenerów", Raport dla PARP, luty 2009.
- W. K. Buśkiewicz, Na tropie trenera, Personel i Zarządzanie, nr 1/2010, http://personel.infor.pl/archiwum/2010/1/000007500, Na-tropie-trenera. html
- Ch. Galloway, Psychologia uczenia się i nauczania, PWN, Warszawa 1988.
- G. Filipowicz, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, PWE, Warszawa 2004.
- S Jarmuż, T. Witkowski, Podręcznik trenera. Praktyka prowadzenia szkoleń, Biblioteka Moderatora, Wrocław 2004.
- M. Kossowska, Ocena i rozwój umiejętności pracowniczych, Akade, Kraków 2001.
- M. Kossowska, I. Sołtysińska, Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
- A. Kozak, M. Laguna, Metody prowadzenia szkoleń, czyli niezbędnik trenera, GWP, Gdańsk 2009.
- H. Król, Efektywny system szkoleń pracowników, w: Szkolenia i rozwój pracowników a sukces firmy, A. Ludwiczyński (red.). Polska Fundacja Promocji Kadr, Warszawa 1999.
- TJ. Maurer, BA. Tarulli Investigation of perceived environment, perceived outcome, and person variables in relationship to voluntary development activity by employees, Journal of Applied Psychology, n.79, 02.1994.
- A. Mayo, Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
- T. Oleksyn, Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
- J. Penc, Kreowanie zachowań w organizacji, Placet, Warszawa 2001.
- A. Rakowska, Kompetencje współczesnego menedżera [w:] E. Masłyk-Musiał (red.), Zarządzanie kompetencjami w organizacji, Oficyna Wydawnicza Wyższej Szkoły Menedżerskiej, Warszawa 2005.
- L. Rea, Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
- R.K. Samanta, Training Methods for Management and Development, M.D. Publications PUT LTD.. New Delhi, 1993.
- M. Sidor-Rządkowska, Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Wolters Kluwer sp. z o.o., Kraków 2006.
- M. Sloman, Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer Polska sp. z o.o., Warszawa 2010.
- http://www.parp.gov. pl/index/more/9155
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212707