PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 225 | 148--157
Tytuł artykułu

Uwarunkowania kulturowe strategii produktu w uzdrowiskach węgierskich

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Cultural Determinants of Product Strategy in Hungarian Spas
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono czynniki kulturowe istotne z punktu widzenia kształtowania produktu turystycznego. Ze względu na duże znaczenie tych determinant dla uzdrowisk węgierskich w artykule skoncentrowano się na tym rynku. Celem artykułu jest wskazanie najważniejszych czynników kulturowych warunkujących produkt uzdrowiskowy omawianego obszaru i ich analiza. (abstrakt oryginalny)
EN
This article presents cultural factors relevant to the development of the tourism product. The article focuses on the Hungarian market because of the importance of these determinants for this market. The purpose of this article is to identify the most important cultural factors conditioning spa product of the discussed area and their analysis. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
148--157
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Bartosik-Purgat, M., 2004, Uwarunkowania kulturowe w marketingu międzynarodowym, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Bogacz, T., 2006, Kulturowe konteksty turystyki uzdrowiskowej, w: Iwanek, T. (red.), Turystyka uzdrowiskowa w gospodarce regionu i kraju, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania, Wrocław, s. 41-48.
  • Encyklopedia 2005, Encyklopedia Gazety Wyborczej, t. 19, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Flejterska, E., Gracz, L., Rosa, G., 2010, Komunikacja międzykulturowa w biznesie, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Gesteland, R.R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Health and Wellness Tourism - Global, Travel & Tourism Analyst, 2004, August, Mintel, London.
  • Hofstede, G., 2000, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, PWE, Warszawa.
  • Mazurek-Łopacińska, K., 2001, Niektóre dylematy marketingu globalnego, http://www.swiatmarketingu.pl [dostęp: 10.12.2011].
  • Niezgoda, A., Zmyślony, P., 2003, Popyt turystyczny. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Printz-Marko, E., Resiak-Urbanowicz, M., 2009, Vergleichsstudie der Badekultur zwischen Polen und Ungarn, w: Lörincz, 1. (Hrsg.), Kultúrák találkozása a turizmusban. I Nemzetközi Turismus Konferencia, Tanulmányok, Györ, Magyarország, aprilis Nyugat-magyaroszági Egyetem Apáczai Csere János Kar, s. 139-150.
  • Trompenaars, F., Hampden-Turner, Ch., 2002, Siedem wymiarów kultury. Znaczenie różnic kulturowych w działalności gospodarczej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Ungarische Bäder, 1999, Magyar Fürdöszövetseg, Magyar Turizmus Rt., Offset Nyommda, Budapest.
  • Viswanathan, N.K., Dickson, P.R., 2007, The Fundamentals of Standardizing Global Marketing Strategy, International Marketing Review, vol. 24, no. 1, s. 46-63.
  • Winiczuk, L. (red.), 1991, Słownik kultury antycznej, Wiedza Powszechna, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212959

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.