PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 20 | 91--101
Tytuł artykułu

Shockvertising, czyli prowokacja w reklamie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł jest próbą przedstawienia funkcji, rodzajów oraz celów, jakie spełniać powinna reklama. Szczególną uwagę zwrócono na obecnie powszechne wykorzystywanie motywów szokujących w reklamie. Ukazane zostały przykłady występowania tego typu reklam wśród rekomendowanych marek, które nie boją się kontrowersji i konsekwencji wynikających z poruszania tematów na granicy moralności. Zjawisko shockvertisingu przedstawione zostało zarówno na przykładach zaczerpniętych ze światowego, jak i polskiego rynku reklamy. (abstrakt oryginalny)
EN
This article is an attempt to present the general principles of advertising, such as its characteristics, objectives, types and functions. Particular attention was paid to the now widespread use of shocking themes in advertising. Examples of shocking ads were shown among the recommended brands that are not afraid of controversy and consequences of moving subjects on the border of morality. Shockvertising phenomenon was presented in both examples, drawn from the world and the Polish advertising market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
91--101
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
  • Bralczyk J., Język na sprzedaż, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  • Caples J., Skuteczna reklama, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
  • Cenker E.M., Public relations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2000.
  • Doliński D., Magia trójkąta, czyli skuteczność reklamy emocjonalnej, "AIDA" 1998, nr 8.
  • Jones J.P., Jak działa reklama, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk 2004.
  • Kall J., Reklama, PWE, Warszawa 1994.
  • Karpowicz A., Co trzeba wiedzieć o reklamie?, Dom Wydawniczy ABC Kraków 1997.
  • Kotier P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
  • Kozłowska A., Reklama. Socjotechnika oddziaływania, SGH, Warszawa 2001.
  • Kuśmierski S., Reklama jest sztuką, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2002.
  • Laszczak M., Psychologia przekazu reklamowego, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.
  • Lorenz. K., Regres człowieczeństwa, PIW, Warszawa 1986.
  • Łodziana-Grabowska J., Efektywność reklamy, PWE, Warszawa 1996.
  • Maliszewski N., Koń trojański w reklamie społecznej, MEDICAL TRIBUNE POLSKA, Warszawa 2007.
  • Maison D., Wasilewski P. (red.), Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej, Agencja Wasilewski, Kraków 2008.
  • Moczydłowska J., Psychologia handlu, Wydawnictwo Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2004.
  • Nierenberg B., Wybrane problemy badania skuteczności reklamy, Uniwersytet Opolski, Opole 2000.
  • Sztucki T., Promocja, reklama, akwizycja sprzedaży. Sztuka pozyskiwania nabywców, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1995.
  • Wasilewski R (red.), Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej, Agencja Wasilewski, Kraków 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171213475

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.