PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4 | 80--88
Tytuł artykułu

Komunikacja wewnętrzna w polskich przedsiębiorstwach w świetle wyników badań

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Chosen Aspects of Internal Communication in the Polish Enterprises - the Results of Researches
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zostały przestawione zagadnienia komunikacji we współczesnym przedsiębiorstwie w wymiarze wertykalnym i horyzontalnym. Na podstawie wyników pierwotnych badań empirycznych omówiono i poddano analizie opinie respondentów na temat przepływu informacji między nimi oraz między nimi i ich przełożonymi. Zwrócono uwagę na cechy, jakie powinien zdaniem respondentów posiadać wzorowy przełożony, podkreślając ich wpływ na budowanie relacji z podwładnymi. Opisano ponadto mocne i słabe strony relacji interpersonalnych, rozpatrując je w kontekście kultury organizacyjnej. (abstrakt oryginalny)
EN
In the article the problems related to vertical and horizontal communication in contemporary enterprises were presented. On the base of the field empirical researches the respondents' opinions about communication between them and their chiefs were described. The forms of transferring information about employees' professional effects used in researched enterprises were described. The forms of internal horizontal communication were shown too. The special attention was paid to respondents' opinions about features which should have the ideal manager. Their influence on building relations with employees was presented too. The strong and weak sides of formal and informal interpersonal relations were underlined with point of organization culture view. At the end on the base of the whole considerations presented in this article the main phases in evolution process of internal communications were proposed. The mentioned process has 4 phases which differ the key goals of activities conducted by enterprises in the scope of communication. The last phase is based on marketing approach to each employee related to identifying and satisfying his expectations. This approach is the future for each enterprise but many of them still don't understand the key role of marketing attitude in every kind of market activity. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
80--88
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • 1. Brandon M.C., (1997), From the Three Bs to the High Cs, "Communication World", April-May, s. 25-43.
  • 2. Wiethoff W.E., Doelger J.A., (1994), Mastering Communication, Allyn and Bacon, Boston, s. 52-70.
  • 1. Smith L., Mounter P., (2008), Effective internal communication, [online], http://books.google.pl/books?id=m1yBGeqzIIkC&printsec=frontcover&dq=internal+communition&source=bl&ots=HLRbIMP9yh&sig=xco6YUojLJpKUvlq9GWGTM2R1sA&hl=pl&ei=PnXRTJmZGoqDOuGrpYoM&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=4&ved=0CBsQ6AEwAw
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171213777

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.