PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 223 | 128--138
Tytuł artykułu

Nieruchomość biurowa - cechy i klasyfikacja

Autorzy
Warianty tytułu
Office Property - Characteristics and Classification
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wśród wielu nieruchomości, które nas otaczają, znaczącą pozycję zajmują nieruchomości komercyjne. Nieruchomości komercyjne umożliwiają prowadzenie w nich działalności gospodarczej polegającej na wynajmie za odpłatnością powierzchni innym użytkownikom. Nieruchomości biurowe to nieruchomości, w których prowadzi się działalność o charakterze biurowym [Nalepka 2006]. Rynek nieruchomości biurowych jest segmentem rynku nieruchomości komercyjnych. Artykuł przedstawia wyniki badań literaturowych dotyczących nieruchomości biurowych. (abstrakt oryginalny)
EN
Among the many properties that surround us, a significant role is played by the commercial real estate. A real estate office brings income to the owner. The office real estate market is a segment of the commercial real estate market. The article presents results of research literature relating to office real estate. It shows the location of office properties in the commercial real estate market. It shows the allocation of commercial properties and classification of office buildings. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
128--138
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Bryx, M., Matkowski, R., 2001, Inwestycje w nieruchomości, POLTEX, Warszawa.
  • Budner, W., 2004, Lokalizacja przedsiębiorstw. Aspekty ekonomiczno-przestrzenne i środowiskowe, Akademia Ekonomiczna, Poznań.
  • Czerkas, K., 2010, Finansowanie nieruchomości komercyjnych w Polsce, IRH, Warszawa.
  • Dolf de Roos, 2008, Commercial real estate investing, John Wiley & Sons, New Jersey.
  • Foryś, I., 2006, Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi, POLTEX, Warszawa.
  • Gawron, H., 2010, Podstawy zarządzania nieruchomościami, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Gawron, H., 2011, Tendencies and Forecast of the Polish Property Market Development - Research Possibilities and Directions, Zeszyty Naukowe, nr 188, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Gawron, H., 2011, Analiza rynku nieruchomości, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Jaroszewska, E. Stryjakiewicz, T., 2009, Lokalizacja obiektów biurowych w Poznaniu, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
  • Keim, K.L., 2007, The Fundamentals of Listing and Selling Commercial Real Estate, Infinity, West Conshohocken.
  • Kietliński, W., Woźniak, C., 2009, Nieruchomości komercyjne, Nieruchomości C.H. Beck, 06 (130).
  • Kyle, R., Baird, F., Spodek, M., 2000, Property Management, Dearborn Financial Publishing, Chicago.
  • Lipiński, J., 2000, Deweloper na rynku nieruchomości, Nieruchomości C.H. Beck 02.
  • Nalepka, A. 2006, Zarządzanie nieruchomościami: wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków.
  • Nordlund, B., Lundstrom, S., 2011, Commercial Property and Financial Stability, The Riksbank's Inquiry into the Risks in the Swedish Housing Market, Stockholm.
  • Śmietana, K., 2011, Koncepcja optymalnego sposobu użytkowania w zarządzaniu wartością nieruchomości inwestycyjnych, w: Inwestycje i nieruchomości, wyzwania XXI wieku, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
  • Trojanowski, D., 2001, Jedna klasa dwie oceny - klasyfikacja biurowców na rynku polskim, Nieruchomości C.H. Beck, Warszawa, 09 (37).
  • Williams, M., Bienias, D., Kałędkiewicz Ł., 2010, Modern Office Standards Polska, Rolfe Judd Architecture i CBRE, Warszawa.
  • Załęczna, M., 2010, Instytucjonalne uwarunkowania rozwoju rynku nieruchomości w Polsce na tle państw zachodnich, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171213843

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.