PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4 | 89--97
Tytuł artykułu

Microblogging as a Communication Tool used in an Off-shore Organization

Warianty tytułu
Wykorzystanie mikroblogingu jako narzędzia wspierania komunikacji w organizacji korzystającej z offshoringu procesu produkcyjnego
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W czasie postępującej globalizacji gospodarki, która wymaga stosowania globalnych narzędzi komunikacyjnych, wykorzystanie narzędzi z grupy mediów społecznościowych systematycznie rośnie w organizacjach biznesowych. Mikrobloging jest od niedawna obecny w kontekście rzeczywistości organizacyjnej. Natomiast inne narzędzia społecznościowe takie jak blogi, fora lub wiki czy funkcje budowania społeczności takie jak tagowanie oraz komentowanie stały się powszechnie stosowane i potwierdziły swoją przydatność w tym kontekście. Dysponujemy sporą wiedzą na temat kluczowych mechanizmów w oparciu o które działają pozostałe narzędzia społecznościowe. Dostępne są analizy wykorzystywania ich w przedsiębiorstwach oraz funkcji komunikacyjnych i socjalnych jakie pełnią. Obecnie na rynku dostępny jest cały wachlarz narzędzi mediów społecznościowych, umożliwiających tworzenie i utrzymywanie wirtualnych relacji pomiędzy pracownikami. Są one postrzegane jako dopełnienie narzędzi komunikacji elektronicznej takich jak poczta elektroniczna, komunikatory czy intranety. Taka wirtualna forma komunikacji jest szczególnie istotna dla organizacji rozproszonych geograficznie, umożliwiając synchronizację oraz przepływ informacji pomimo fizycznego dystansu w znaczeniu odległości oraz strefy czasowej. Celem pracy jest poznanie sposobów wykorzystania narzędzia mikroblogingu, jako kanału komunikacyjnego w globalnym przedsiębiorstwie wykorzystującym offshoring procesu produkcyjnego. Badania dotyczyły wykorzystania serwisu Yammer w firmie iLoop Mobile. Szczególną uwagę zwrócono na funkcjom komunikacyjnym realizowanym przy pomocy tego narzędzia, a także jego powszechność stosowania wśród pracowników. Wykorzystano w tym celu studium literatury, analizę treści wiadomości oraz metodę obserwacji uczestniczącej. Dodatkowo w przypadku badania popularności wykonano analizę ilościową. (fragment abstraktu oryginalnego)
EN
Social media networks are becoming important tools in geographically dispersed organizations that demand global communication capabilities. Microblogging in particular is a relatively new instrument which manages to focus attention onto the organization scientist and business representatives. The goal of this article is to present the way in which microblogging is used in the company iLoop Mobile. The author claims that within this organization the tool enhanced communication paths and boosted announcement delivery. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
89--97
Opis fizyczny
Twórcy
  • Jagiellonian University in Krakow, Poland
Bibliografia
  • 1. DiMicco J.M. , Geyer W., Millen D.R., Dugan C., Brownholtz B. (2009), People Sensemaking and Relationship Building on an Enterprise Social Network Site, HICSS '09 Proceedings of the 42nd Hawaii International Conference on System Sciences, IEEE Computer Society Washington.
  • 2. Grace J.H., Zhao D., Boyd D. (2010), Microblogging: What and How Can We Learn From It?, CHI 2010 Workshops, April 10-15, 2010, Atlantis, GA, USA.
  • 3. Günther O., Krasnova H., Riehle D., Schöndienst V. (2009), Modeling Microblogging Adoption in the Enterprise, 15th Americas Conference on Information Systems.
  • 4. Hofstede G. (2000), Kultury i organizacje, Warszawa PWE.
  • 5. Johnson J.D., Donohue W.A., Atkin C.K. & Johnson S. (1994), Differences between formal and informal communication channels, "Journal of Business Communication".
  • 6. Kożuch B. (2005), Podstawy organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.
  • 7. Nardi B.A. (2005), Beyond bandwidth: Dimensions of connection in interpersonal communication, "Journal of CSCW".
  • 8. Richter A., Riemer K. (2009), Corporate Social Networking Sites - Modes of User and Appropriation through Co-Evolution, 20th Austalasian Conference on Information Systems, Melbourne.
  • 9. Steinfield C., DiMicco J.M., Ellison N.B., Lampe C. (2009), Bowling online: social networking and social capital within the organization, C&T '09 Proceedings of the fourth international conference on Communities and technologies, ACM New York.
  • 10. Wu A., DiMicco J.M., Millen D.R. (2010), Detecting professional versus personal closeness using an enterprise social network site, CHI '10 Proceedings of the 28th international conference on Human factors in computing systems, ACM New York.
  • 11. Zhang J., Qu Y., Cody J., Wu Y. (2010), A Case Study of Micro-blogging in the Enterprise: Use, Value, and Related Issues, CHI '10 Proceedings of the 28th international conference on Human factors in computing systems, ACM New York.
  • 12. Zhao D., Rosson M.B. (2009), How and why people Twitter: the role that micro-blogging plays in informal communication at work, GROUP '09 Proceedings of the ACM 2009 international conference on Supporting group work, Sanibel Island, ACM New York.
  • 13. Cheng A., Evans M. (2009), An In-Depth Look Inside the Twitter World [online], http://www.sysomos.com/insidetwitter/ [2010.12.31].
  • 14. Geert Hofstede G., Hofstede G.J., Minkov M., Vinken H., Values Survey Module 2008 Manual [online], http://www.geerthofstede.nl, [2010.12.30].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171213911

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.