PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 22 | 35--44
Tytuł artykułu

Potoki w sieciach transportowych. Uwagi o stabilności ich rozkładu

Warianty tytułu
Flows in Transportation Network. Stability Analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Praca dotyczy zagadnienia przydziału ruchu. Sformułowano dynamiczny model opisujący przestrzenny rozkład potoków w sieci transportowej. Zbadane zostały własności dynamiczne tego modelu w kilku przypadkach szczególnych. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper refers to Dynamic Traffic Assignment Problem. A consecutive dynamic model of traffic flows is formulated. Some of its dynamical properties (including existence of chaotic solutions and bifurcations) are examined in special cases. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
35--44
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Bentkowska-Senator K., Kordel Z. Polski transport samochodowy ładunków. Wyd. Kodeks, Bydgoszcz-Gdańsk-Warszawa, 2007.
  • Burnewicz J., Prognoza zapotrzebowania na usługi transportowe w Polsce do 2020 roku. W: Uwarunkowania rozwoju systemu transportowego Polski (red.red. B. Liberadzki, L. Mindur), Uwarunkowania rozwoju systemu transportowego Polski, str. 125-167. Wydawnictwo ITE, 2006.
  • Cantarella G.E., Cascetta E., 1995, Dynamie processes and eąuilibrium in trans- portation networks: towards a unifying theory. Transportation Science 29 (4), 305-329.
  • Cho H.J., Hwang M.C., 2005, Day-to-day vehicular fiow dynamics in intelligent transportation network. Mathematical and Computer Modeliing 41 (4-5), 501-522.
  • Dorosiewicz S., 2010, Potoki w sieciach transportowych. Wydawnictwo Instytutu Transportu Samochodowego. Warszawa 2010r.
  • Florian M., Hearn D., 1995, Networks Eąuilibrium Models and Algorithms, In: NetWork Routing. Handbooks of Operations Research and Management Science (M.O. Bali et alł. eds). Volume 8. North-Holland, Amsterdam.
  • Friesz T.L., Bernstein D., Mehta N.J., Tobin R.L., Ganjalizadeh S., 1994, Day-to-day dynamie network diseąuilibria and idealized traueler information systems. Operations Research 42 (6), 1120-1136.
  • Horowitz J.L., 1984, The stability of stochastic eąuilibrium in a two link transportation network. Transportation Research Part B 18 (1), 13-28.
  • Menes E., 1998, Dylematy rozwoju motoryzacji indywidualnej w Polsce. Wyd. Instytutu Transportu Samochodowego, Warszawa.
  • Mounce R., 2006, Convergence in a continuous dynamie ąueueing model for traffic networks. Transportation Research Part B 40 (9), 779-791.
  • H.E. Nusse, J.A. Yorke, 1994, 1998. Dynamics: Numerical Explorations. Springer, New York, Berlin, Heidelberg.
  • Smith M.J., 1984, The stability of a dynamie model of traffic assignmentan application of a method of Lyapunov. Transportation Science 18 (3), 245-252.
  • Watling D.P., 1999, Stability of the stochastic eąuilibrium assignment problem: a dynamical systems approach. Transportation Research Part B 33 (4), 281- 312.
  • Watling D.P., Hazelton M.L., 2003, The dynamics and eąuilibria of day-to-day assignment models. Networks and Spatial Economics 3 (3), 349-370.
  • Wardrop J.G., 1968, Joumey speed and flow in central urban areas. Traffic Engineering and Control, 9, 528-532.
  • Zhang D., Nagurney A., 1996, On the local and global stability of a travel route choice adjustment process. Transportation Research Part B 30 (4), 245-262.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171213915

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.