PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 3 | 30--39
Tytuł artykułu

Czynniki samooceny systemu zarządzania jakością - kryterium podejścia systemowego do zarządzania

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Factors for Self-assessment Quality Management System - the Criterion of System Approach to Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prezentowany artykuł koncentruje się na problematyce samooceny poziomu dojrzałości organizacji. Przedstawiono w nim wyniki badań własnych dotyczących analizy czynnikowej istotności podkryterium składających się na kryterium podejścia systemowego do zarządzania. W ramach tego kryterium przy wykorzystaniu analizy czynnikowej zidentyfikowano trzy czynniki ukryte. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presented below concentrates on the self-assessment of organizational maturity level. There are the results of autor's own research of sub-criterions significance (in criterium system approach to management) carried out using factor analysis. The analysis consists of the criterion of customer orientation. In this criterion, using factor analysis there were three hidden factors identified. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
30--39
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • [1] PN-EN ISO 9000:2006. Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia, 4.2.1-4.2.3.
  • [2] PN-ISO 10014:2008 Zarządzanie jakością. Wytyczne do osiągania korzyści finansowych i ekonomicznych.
  • [3] Koźmiński A.K., Piotrowski W., (2007), Zarządzanie teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • [4] Gonçalves H.S., (2009), ,Proposal of a strategy model planning aligned to the balanced scorecard and the quality environments. The TQM Journal, 5, 462-172.
  • [5] Lewandowski M., (2010) Prospołeczne aspekty zastosowania strategicznej karty wyników w organizacjach. Współczesne Zarządzanie, 2, 141-149.
  • [6] Kaplan R.S., Norton D.P.: Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa 2002.
  • [7] Sobolewska-Sawicka M., Woźniak P., (2007), Strategiczna karta wyników jako narzędzie poprawy skuteczności zarządzania procesowego, [w:] Jakość w badaniach i dydaktyce szkół wyższych, [red:] Doroszewicz S., Kobylińska A., Wydawnictwo SGH, Warszawa, s. 246.
  • [8] Sawhney R., Subburaman K., Sonntag Ch., Rao R, Rao V., Capizzi C., (2010), A modified FMEA approach to enhance reliability of lean systems. International Journal of Quality & Reliability Management, 7, 832-855.
  • [9] Estorilio C, Posso R.K., (2010), The reduction of irregularities in the use of process FMEA. International Journal of Quality & Reliability Management, 6, 721-733.
  • [10] Gilbert A.Ch., (2002), Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • [11] Cholewicka-Goździk: Opłacalność jakości. Problemy Jakości, nr 7 2009, 7-12.
  • [12] Buchacz T., (2005), Kryterium 2 modelu EFQM. Polityka i strategia. Problemy Jakości, 11, 39.
  • [13] PN-EN ISO 9001:2009 Systemy zarządzania jakością. Wymagania, 4.1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214393

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.