PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 11 | 27--33
Tytuł artykułu

Zachowania pozakupowe klientów sklepów internetowych

Autorzy
Warianty tytułu
Post-purchase Behavior of Online Shops' Customers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł podejmuje temat odczuć i zachowań klientów po dokonaniu zakupów online oraz pokazuje ich znaczenie dla sklepów internetowych. Szczególna uwaga została poświęcona ostatniemu etapowi procesu zakupowego ze względu na wpływ, jaki wywiera on na wybór przez konsumenta danego sposobu zaspokojenia potrzeby następnym razem oraz wytworzenie przywiązania do miejsca zakupu. Aby poznać odczucia i zachowania pozakupowe polskich e-konsumentów, autorka przeprowadziła 20 pogłębionych wywiadów indywidualnych, które zostały omówione w artykule. Na tej podstawie zostały sformułowane wskazówki marketingowe dla sprzedawców e-sklepów. (abstrakt oryginalny)
EN
The article raises the issue of post-purchase feelings and behavior of e-consumers, and discusses its significance to online shops. The close attention is paid to the phenomena specific to the last stage of purchasing process that occurs in online environment. Moreover, the article introduces the results of individual in depth interviews on post-purchase behavior held with Polish e-consumers. On the base of research findings, a set of practical recommendations and tips for e-marketers is formulated. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
27--33
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, absolwentka
Bibliografia
  • N. Ahmad, A. Omar, T. Ramayah, Consumer Lifestyles and Online Shopping Continuance Intension, "Business Strategy Series" 2010, No. 4.
  • M. Barletta, Marketing skierowany do kobiet: jak zrozumieć, dotrzeć i zwiększyć swój udział w największym na świecie segmencie rynku, CeDeWu, Warszawa 2006, s. 133-134.
  • A. Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk 2001, s. 238-239 i 243.
  • S. Gajewski, Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wyd. UŁ, Łódź 1994, s. 165-169.
  • Ch. Liao, P. Palvia, H.-N. Lin, Stage Antecedents of Consumer Online Buying Behavior, "Electron Markets" 2010, No. 20.
  • Ch. Liu, S. Forsythe, Post-adoption Online Shopping Continuance, "International Journal of Retail & Distribution Management" 2010, No. 2.
  • Online Retailing: Britain and Europe 2012, Centre for Retail Research, www.retailresearch.org, odczyt: 23.04.2012.
  • Prosumenci rosną w siłę, Gemius, gemius.pl/pl/aktualnosci/2009-10-15/01, odczyt: 2.09.2011.
  • Wykorzystanie technologii informacyjno-(tele)komunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2011 r., GUS, www.stat.gov.pl, odczyt: 23.04.2012.
  • Zakupy na obcasach. Raport: kobieta w e-sklepie, Ceneo.pl, Wrocław 2010, s. 7-8.
  • T. Zaleśkiewicz, Satysfakcja klienta a wartość firmy, www.slideshare.net, odczyt: 25.04.2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214493

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.