PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 3 | 47--53
Tytuł artykułu

Real- Time Analytics and Business Analytical Model

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W niniejszym artykule autor opisuje analityczny model biznesu (BAM) w ujęciu współczesnych metod analizy danych rynkowych wspierających działania marketingowe przedsiębiorstw. Możliwości, jakie dostarcza model poprzez tzw. "analizę bieżącą" przedsiębiorstwom w sferze zarządzania danymi, gromadzenia i przetwarzania baz danych i tym samym dokładnego rozpoznania i zrozumienia rynku, są nie do oszacowania. Zdaniem autora, analiza ta stwarza korzystniejsze warunki dla firm w modelowaniu i segmentacji rynku oraz wypracowywaniu adekwatnych rozwiązań (do zaistniałej sytuacji na tym rynku) w strategiach marketingowych. (abstrakt oryginalny)
EN
In this article, author describes business analytical model (BAM), where modern data processing and analysis approach in marketing context is mentioned and briefly discussed. This model is based on real - time analytics which is gaining at present more attention as far as it delivers companies genuine possibility of data management, collection or processing data and assistance in decision making. Real - time analytics certainly creates serious advantages for company when market segmentation is considered and finally when marketing strategies construction process is ongoing. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
47--53
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Poznań University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Day G.S., 1994, Continuous Learning about the Markets. "California Management Review", vol. 36, nr 4.
  • Davenport D.T., Harris J.G., De Long D.W., Jacobson A.L., 2001, Dafa to Knowledge to Results: Building an Analytic Capability, "California Management Review", vol. 43, nr 2.
  • Dean M. A., Shook C.L., Payne G.T., 2007, The Past, Present, and Future of Entrepreneurship Research: Data Analytic Trends and Training, "Entrepreneurship - Theory And Practice", vol. 31, nr 4.
  • Kohavi R., Rothleder N., Simoudis E., 2002, Emerging Trends in Business Analytics. "Communications", vol. 45, nr 8, p. 45-48.
  • LeFever S., 2004, The Power One, "JCK", vol. 75, nr 8, p. 86.
  • Palmer R., 2005, Knowledgeable Uncertainty: Paradox or Paradigm?, "International Journal of Market Research", vol. 47, nr 6, p. 577-595.
  • Satty T.L., 1994, How to Make a Decision: The Analytic Hierarchy Process, "Interfaces" vol. 24, nr 6, p. 19-43.
  • Stone-Romero E., Weaver A., 1995, Trends in Research Design and Data Analytic Strategies. "Journal of Management", vol. 21, nr 1, p. 141-157.
  • Zaltman G., Deshpande R., 1982, Factors Affecting the Use of Market Research Information: A Path Analysis, "Journal of Marketing Research", vol. 19, p. 14-31.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214511

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.