PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 3 | 23--27
Tytuł artykułu

CSR - strategiczne konstytuowanie koncepcji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono zagadnienia związane ze stosowaniem zasad CSR (Społecznej Odpowiedzialności Biznesu) w kontekście zarządzania strategicznego. Omówiono problemy potwierdzające strategiczne znaczenie CSR, takie jak opracowanie strategii przedsiębiorstwa czy uzyskanie przewagi konkurencyjnej.
EN
Earlier work of authors in this magazine revealed the essence of the concept have corporate social responsibility CSR. Stretegic context of CSR, however, requires some basic trace of substantive and methodological topics. Among them, show that there is consistency of values and norms brought by CSR with the essence of the company, finding the conditions that create added value (favorabLe) for the company. The authors suggest several problems that can confirm its importance. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
23--27
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Bachorski-Rudnicki M., Realizacja koncepcji odpowiedzialności biznesu w wybranym przedsiębiorstwie, Wydział Informatyki i Zarządzania Politechnika Wrocławska, Wrocław 2010
  • Chan Kim W., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu: jak wykorzystać wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna?, MT Biznes, Warszawa 2010
  • Drucker P., Classic Drucker, M T Biznes, Warszawa 2010, s. 216
  • European Survey of Consumers' Attitudes Towards Corporate Social Responsibility, "CSR Europe Magazine The Corporate Social Responsibility Magazine in Europe", 2001, http://pdfcast.org/pdf/csr-europe-magazine-the-corporate-social-responsibility-magazine-in-europe-january-2001
  • Gasiński T., 2009, CSR - ostatni element układanki zwanej biznesem, "Przegląd Corporate Governance", nr 2, http://www.spolkigieldowe.bdo.pl/biuletyn/46/dobre-praktyki/csr-ostatni-element-ukladanki-zwanej-biznesem.html, (25.04.2011)
  • Geneza i rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, "Problemy Jakości" 2010, nr 10
  • Grant R.M., Współczesna analiza strategii, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011, s. 82
  • Hamel G., Prahalad C.K. [za:] Krawiec F. op. cit. s. 75
  • ISO 26000, "Problemy Jakości" 2011, nr 7 Kroik J., Skonieczny J., 2011, Odwzorowanie odpowiedzialności społecznej w strategii przedsiębiorstwa, artykuł przesłany na konferencję "Nauka dla zarządzania - u początków i współcześnie, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. J. Kochanowskiego w Kielcach i Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Kuraszko I., 2010, Nowa komunikacja społeczna, wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu, Difin, s. 97
  • Kuraszko I., Nowa komunikacja społeczna, wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu, Difin, Warszawa 2010, s. 19
  • Morgan M., Levitt R., Małek W., Skuteczne wdrażanie strategii, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa 2010
  • Obłój K., Pasja i dyscyplina strategii: jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy, Poltext, Warszawa 2010, s. 97, 119, 123
  • Pracownicy wiedzy a strategia CSR, "Problemy Jakości" 2011, nr 8
  • Przedsiębiorstwo, jako obiekt społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR): ramy oddziaływania społecznego przedsiębiorstwa - wyjście poza filantropię, "Problemy Jakości" 2011, nr 3
  • Raszkowska G., 2011, Pracodawcy przyjmują kodeks, Kariera i biznes, Rzeczpospolita nr z 9.03.2011
  • Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Akademia Rozwoju Filantropii, Warszawa 2004, s. 18
  • Rok B., Stolorz S., Stanny D., Menedżerowie 500 i odpowiedzialny biznes. Wiedza - postawy - praktyka, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Bank Światowy, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Warszawa 2003, s. 14
  • Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWN, Warszawa 2004, s. 16
  • Wołczek P., 2011, Strategia a CSR [w:] Społeczna odpowiedzialność organizacji, metodyka, narzędzia, ocena, red. Pisz Z., Rojek-Nowosielska M., Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 156, s. 282
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214533

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.