Warianty tytułu
Ambivalent Attitudes Toward Advanced Consumer Electronics
Języki publikacji
Abstrakty
W opublikowanym czternaście lat temu artykule Mick oraz Fournier wprowadzili koncepcję "paradoksów technologii" - zmian, jakie nowoczesne produkty wysokich technologii wprowadzają w codzienne życie w aspekcie jednocześnie pozytywnym, jak i negatywnym. Niniejszy artykuł prezentuje wyniki badań prowadzonych wśród polskich użytkowników elektroniki użytkowej, odnoszących się do ich postaw wobec tej kategorii dóbr. Okazuje się, iż opinie użytkowników są faktycznie niejednoznaczne - z jednej strony dostrzega się wiele korzyści, jakie te produkty przynoszą, a jednocześnie podkreśla różne negatywne konsekwencje (by nie rzec zagrożenia), jakie wynikają z upowszechnienia się nowoczesnej elektroniki użytkowej. Badania pokazują, że osoby przed 30. rokiem życia oraz mężczyźni są większymi zwolennikami zaawansowanej elektroniki użytkowej, zaś osoby najstarsze oraz kobiety jej największymi krytykami. (abstrakt oryginalny)
Mick and Fournier in a paper published 14 years ago introduced a concept of "paradoxes of technology" - changes that new technologies bring in everyday life which are simultaneously of positive and negative nature. The aim of this paper is to draw conclusions from the survey carried out among Polish consumers of advanced consumer electronics. It appears that opinions of electronics' users are not unequivocal - on one hand they perceive many benefits drawn from electronics' use but at the same time stress some negative consequences (if not threats) resulting from dissemination of those products. Research shows that male consumers and those under 30 are biggest proponents of advanced consumer electronics; females and oldest respondents are most critical. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- Consumer Europe 2012, Euromonitor International.
- Europe in Figures: Eurostat Yearbook 2011, Publications Office of the European Union, Luxembourg 2011.
- Europe: One High Level of Innovation but Different Challenges By Country, Panel Consumer Electronics Europe, Alicante (Spain), GfK 2011.
- D. Mick, S. Fournier, Paradoxes of Technology, "Journal of Consumer Research" 1998, September.
- E. Savitz, CES: Global Consumer Electronics Retail Sales Seen Up 10% in 2011, "Forbes" 1.04.2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214573