PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 27 | 9--18
Tytuł artykułu

Wpływ "rozproszenia" marketingu na jego tożsamość

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
On how the dispersion of marketing influences its identity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing, podobnie jak zarządzanie, jest stosunkowo młodą dziedziną wiedzy. Obie dziedziny łączy to, że impulsem do ich powstania była praktyka związana z produkcją: w przypadku zarządzania - z techniką wytwarzania, w przypadku marketingu - ze zbytem wytwarzanych produktów. W obu dziedzinach pierwsze prace naukowe, w tym definicje oraz nauczanie na poziomie akademickim, pojawiły się na początku XX wieku.W zakresie zarządzania F. Fayol opublikował pracę o zasadach naukowego zarządzania Principles of Scienific Management dopiero w 1911 r., prace zaś z zakresu marketinguzaczęły się ukazywać między rokiem 1906 i 1911 [Bartels, 1962]. (abstrakt oryginalny)
EN
The term marketing has been developing in the economic theory and practice for a century now. And there we are, facing its many definitions. Some of them are a result of efforts undertaken by professional organisations like the American Marketing Association; the other have been proposed by individual authors. Differences among those definitions are usually substantial. Over recent decades we can also observe how the term 'marketing' is applied to different marketing fields of activity like for instance'direct marketing', 'network marketing', 'partnership marketing', etc. The purpose of thepaper is to examine and answer the question to what extent such dispersion of marketing influences its identity. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
9--18
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bartels R., The Development of Marketing Thought, Illinois 1962.
  • Białecki K., Elementy marketingu eksportowego, PWE, Warszawa 1968.
  • Białecki K., Instrumenty marketingu, Wyd. Branta, Warszawa-Bydgoszcz 2006.
  • Butler R., Selling, Buying and Shipping Methods, New York 1911.
  • Cherington P., The Elements of Marketing, New York 1920.
  • Clark F., Principles of Marketing, New York 1922.
  • Converse P., Elements of Marketing, New York 1952.
  • Dietl J., Marketing. Wybrane zagadnienia, PWE, Warszawa 1977.
  • Glossary of Marketing Terms, Th e Committee of Defi nitions of The American Marketing Association, Chicago 1960.
  • Journal of Marketing Theory and Practice" 2004.
  • Kotler P., Armstrong G., Principles of Marketing, New York 1989.
  • Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  • Krzymiński A., Dynamiczny marketing dla przedsiębiorstw eksportujących, PWE, Warszawa 1970.
  • Leksykon marketingu, red. J. Altkorn, T. Kramer, PWE, Warszawa 1998.
  • Marketingowe zarządzanie handlem, red. J. Pindakiewicz, SGH, Warszawa 1998.
  • McCarthy E., Basic Marketing. A Managerial Approach, Illinois 1981.
  • Moriarity W., Th e Economics of Marketing and Advertising, New York 1923.
  • Report of Defi nitions, "Journal of Marketing" Vol. XIII, No. 2.
  • Rutkowski I., Wrzosek W., Marketingowa strategia sprzedaży, PWE, Warszawa 1976.
  • Shaw A., Problems in Market Distribution, Cambridge Mass. 1915.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214585

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.