PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 12 | 23--27
Tytuł artykułu

Ocena wielkości polskiego rynku odzieży i perspektywy jego rozwoju

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Evaluation of the Volume of the Polish Clothing Market and its Development Prospects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest próba określenia tendencji rozwoju polskiego rynku odzieży, na którym tuż po konsolidacji z rynkiem Unii Europejskiej produkty krajowe nie spełniały warunków konkurencyjności. Do oceny tego rynku wykorzystano dane Głównego Urzędu Statystycznego oraz wyniki badań własnych. Artykuł składa się z trzech części. Pierwsza prezentuje dane, które pozwalają określić wielkość przedmiotowego segmentu rynku i udział w nim krajowego produktu. Druga przedstawia ranking największych przedsiębiorstw odzieżowych w Polsce z uwzględnieniem źródeł kapitału (krajowy lub zagraniczny). Część trzecia omawia kierunki rozwoju produktów odzieżowych na podstawie materiałów Unii Europejskiej. Prezentowane dane pozwalają na ocenę, że krajowy produkt odzieżowy jest obecnie konkurencyjny, a jego udziały rynkowe mają tendencje rosnące, pomimo zjawisk kryzysowych obserwowanych od 2008 r. (abstrakt oryginalny)
EN
This article aims to identify development trends in the Polish clothing market, where domestic products failed to meet competitiveness criteria after integration with the EU market. The Polish market is analysed using data derived from the Polish Central Statistical Office and author's own findings. The article consists of three sections. Section one includes data which allow determining the volume of the market and the share of domestic products. Section two provides a ranking of the largest clothing manufacturers in Poland by source of capital (domestic vs. foreign). Section three uses EU materials to present the lines along which clothing products are likely to develop. The data show that domestically manufactured clothing products are competitive today and that their market share is expanding, despite crisis impacts observed after 2008. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
23--27
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Commissiońs Observations In Response to the Recommendations of the High Level Group for Textiles and Clothing, European Commission, Commission Staff Working Document, Brussels 2004, SEC (2004) 1240.
  • E. Grandys, A. Grandys, Obszary innowacji w polskim przemyśle odzieżowym. W: Rozwój gospodarczy a rynek i innowacje, K. Merdyk, J. Sikorski, K. Turowski (red.), Wydawnictwo Omega, Suwałki 2009.
  • E. Grandys, Strategies for Operation In Foreign Markets as a Source of the Polish Clothing Industrýs Competitive Advantage in Europe, "Fibres & Textiles in Eastern Europe" 2006, No. 4.
  • E. Grandys, Study of Changes In the Production Process for Short-Life Cycle Goods, "Fibres & Textiles in Eastern Europe" 2011, No. 1.
  • I. Krucińska, Diagnoza potencjału jednostek badawczo-rozwojowych i procesu komercjalizacji badań, Wydawnictwo Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania, Łódź 2007, s. 42.
  • Polskie przedsiębiorstwa. Lista 2000, "Rzeczpospolita" 25.10.2011.
  • A. Rzempała, Outsourcing jako narzędzie zmian własnościowo-organizacyjnych w polskich portach morskich, V Międzynarodowa Konferencja "Porty Morskie", Szczecin 2005, www.portymorskie.pl
  • www.clevertex.net
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214597

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.