PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 12 | 27--32
Tytuł artykułu

Komunikacja kupców i sprzedawców a zaufanie na rynku spożywczym w Polsce i na Ukrainie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Buyers-Salespeople Communication and Trust on Food Market in Poland and Ukraine
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono rozważania na temat wpływu zaufania na dopasowanie kupca i sprzedawcy w zakresie wzajemnej komunikacji. Komunikacja jako obszar dopasowania w relacjach na rynku instytucjonalnym jest zagadnieniem zbadanym w małym stopniu. Dlatego rozważania dotyczą istoty dopasowania oraz wpływu zaufania i uwarunkowań kulturowych na istotny element relacji, jakim jest spełnianie oczekiwań klienta przez sprzedawcę. Na tej podstawie określono zakres badań, które przeprowadzono na rynku spożywczym w Polsce i na Ukrainie. Uzyskane wyniki wskazują na różne podejście do dopasowania w wybranych obszarach komunikacji w obu krajach. Nie potwierdzają jednak przypuszczenia o wpływie różnic kulturowych na komunikację. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents a discussion on the impact of trust on alignment of a buyer and salesperson communication - an area that was not explored in literature. Therefore the paper reflects on adaptation as well as the impact of trust and cultural issues on meeting the expectations of a customer by a salesperson. Theoretical considerations are supported by the results of research conducted on the food market in Poland and Ukraine. The results indicate a different approach to the alignment issue in selected areas of communication in both countries. However the assumption of the impact of cultural differences on business-to-business communication was not confirmed. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
27--32
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • P.H. Anderson, Relationship Development and Marketing Communication. An Integrative Model, "Journal of Business & Industrial Marketing" 2001, No. 3.
  • M. Bavorova, K. Dautzenberg, J. Hanf, The Glue That Holds Together Supply Chain Networks. W: Trust and Risk in Business Networks, M. Fritz, U. Rickert, G. Schiefer (red.), University of Bonn, Bonn 2006, s. 577-584.
  • O. Branzei, I. Vertinsky, R.D. Camp, Culture-contingent Signs of Trust in Emergent Relationships, "Organizational Behavior and Human Decision Processes" 2007, No. 1.
  • M. Canavari, M. Fritz, G.J. Hofstede, A. Matopoulos, M. Vlachopoulou, The Role of Trust in the Transition from Traditional to Electronic B2B Relationships in Agri-food Chains, "Computers and Electronics in Agriculture" 2010, No. 2.
  • J.A. Eckert, Adaptive Selling Behavior. Adding Depth and Specificity to the Range of Adaptive Outputs, "Mid-American Journal of Business" 2006, No. 1.
  • D. Iacobucci, J. Hibbard, Toward an Encompassing Theory of Business Marketing Relationships and Interpersonal Commercial Relationships. An Empirical Generalization, "Journal of Interactive Marketing" 1999, No. 3.
  • K.N. Kennedy, D.R. Deeter-Schmelz, Descriptive and Predictive Analyses of Industrial Buyers' Use of Online Information for Purchasing, "Journal of Personal Selling & Sales Management" 2001, No. 4.
  • J. Knight, D. Holdsworth, D. Mather, Determinants of Trust in Imported Food Products. Perceptions of European Gatekeepers, "British Food Journal" 2007, No. 10.
  • M.-R. Kottila, P. Rönni, Collaboration and Trust in Two Organic Food Chains, "British Food Journal" 2008, No. 4/5.
  • P. Kwiatek, G. Leszczyński, M. Zieliński, Komunikacja w relacjach business-to-business, Advertiva, Poznań 2009.
  • G. Leszczyński, Dopasowanie a sprzedaż w relacjach business-to-business z perspektywy przedsiębiorstw produkcyjnych. W: Relacje na rynku business-to-business. Rozwój. Wartość. Komunikacja, G. Leszczyński, B. Pilarczyk (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012.
  • G. Leszczyński, M. Zieliński, Oczekiwania komunikacyjne kupców w świetle badań, "Marketing i Rynek" 2011, nr 5.
  • J.E. Lewin, W.J. Johnston, Relationship Marketing Theory in Practice. A Case Study, "Journal of Business Research" 1997, No. 1.
  • A. Lindgreen, Trust as a Valuable Strategic Variable in the Food Industry. Different Types of Trust and Their Implementation, "British Food Journal" 2003, No. 6.
  • O.Y. Omelchenko, Structural Changes of Agro-Industrial Production in Ukraine. The Impact of External Effects, EKOHOмiчнийвісник Донбасу 2010, No. 4.
  • I. Prykarpatska, Why are you late? Cross-Cultural Pragmatic Study of Complaints in American English and Ukrainian, "Revista Alicantina de Estudios Ingleses" 2008, No. 21.
  • A. Sankowska, Organizacja wirtualna. Koncepcja i jej wpływ na innowacyjność, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne 2009.
  • Ukraine - Country Report, Food and Agriculture Organization of the United Nations 2011.
  • http://geert-hofstede.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214621

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.